Tellerverlichting vraag

30 nov 2017 13:56 #21 door Ringleverworst
Beantwoord door Ringleverworst in topic Tellerverlichting vraag
Heb je een pm gestuurd over de vijf lampjes

Grt, Vincent

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2017 17:49 #22 door Simz
Beantwoord door Simz in topic Tellerverlichting vraag
Wil je eens een foto maken? Ik ben erg benieuwd

20 dec 2017 22:19 #23 door DaanSch
Beantwoord door DaanSch in topic Tellerverlichting vraag
Sorry voor de late reactie!
Gek genoeg kwam de melding even in mijn spamm-box. Ik zal zsm foto-tje maken!

21 dec 2017 18:58 #24 door DaanSch
Beantwoord door DaanSch in topic Tellerverlichting vraag
Linker gedeelte zitten de rode LED's in, rechter gedeelte nog een originele witte.
Om een of andere manier dacht ik dat die overgang wel gaaf zal zijn... naderhand spijt dat het niet allemaal rood is, maar nog geen tijd gehad om de kappen er weer af te  halen :p

In het donker prima zicht op de panelen, overdag merk je niet dat de verlichting aan staat, maar dat had ik bij de originele lampjes ook al.
Bijlagen:

02 jan 2018 08:10 #25 door Ringleverworst
Beantwoord door Ringleverworst in topic Tellerverlichting vraag
Mooi en bedankt voor het opsturen van de lampjes!!?

Grt, Vincent

05 jan 2018 07:48 - 05 jan 2018 07:53 #26 door Johnvl
Beantwoord door Johnvl in topic Tellerverlichting vraag
Normale T10 lampjes zijn 3,4 watt. De neutrale en hoog licht 3watt. 1,7 watt voor de low olie lamp en eventuele standaard verklikker. Ik gebruik als vervangers 3 watters. Gebruik zeker geen 5 watt exemplaar. Die worden veel te heet en kan schade aan dashboard veroorzaken. Led's slechte ervaring en kan alleen voor de dashboard verlichting gebruikt worden omdat deze 5600k kleur temp hebben. Als je ze voor de richting aanw. Gebruikt worden het blauw en verblinden in het donker. Normale lampjes zijn ca 3600k. Tevens branden deze door op een duur. Kunnen de 14.5 volt die soms ontstaat niet verdragen. Een extra voorschakel weerstand is dan noodzakelijk. Dus hou het zo origineel mogelijk. En ruime ervaring met de 650, dus pm mij maar als íemand dashboard lampje wil vervangen. Ik zelf gebruik ze van Philips.

JohnvL

05 jan 2018 08:28 #27 door Johnvl
Beantwoord door Johnvl in topic Tellerverlichting vraag
Dan nog iets. Ik gebruik dus Philips lampjes. Osram, general electric (GE) zijn ook A merken. Bij 'n normale lamp zie je 2 draad staanders waar tussen de gloeidraad is bevestigd. Bij de betere en dus betrouwbaar merken zie je in het midden een extra staander dat de gloeidraad extra mechanisch ondersteund. In sommige toepassingen zijn ze zelfs verplicht omschreven in onderhouds/ replacements manuals.  Deze type lampen kunnen dus ook groter g krachten/schokken, trillingen opvangen. Zeker omdat laag vermogen bij lage spanning een dunnere gloeidraad betekend.

JohnvL

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.084 seconden