Verbruik benzine

13 dec 2017 12:16 #21 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Verbruik benzine
Dat lijkt maar zo want van 0 naar 100 doet een NC750 ongeveer net zo lang over als een alp van 30 jaar oud.
Het voelt wellicht anders aan omdat het vermogen bij een lager toerental al los komt, maar omdat je niet door kunt trekken ben je toch niet sneller dan een alp.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2017 16:04 #22 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Verbruik benzine

Dat lijkt maar zo want van 0 naar 100 doet een NC750 ongeveer net zo lang over als een alp van 30 jaar oud.
Het voelt wellicht anders aan omdat het vermogen bij een lager toerental al los komt, maar omdat je niet door kunt trekken ben je toch niet sneller dan een alp.

Oh je hebt er ervaring mee blijkbaar? Ik heb 28.000 km met mijn geliefde Transalp gereden. Niets anders dan lof hoor want qua betrouwbaarheid en karakter was het een superding. Maarrr...de NC komt toch ècht veel vlotter van de plaats af hoor!
En dat is geen verbeelding, ik ga al effe mee......rijbewijs in '82 gehaald en inmiddels al een old wief ja..... ;D

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2017 16:14 #23 door Blommetje
Beantwoord door Blommetje in topic Verbruik benzine
De choke.. geen idee, nog nooit naar gekeken. Hoe doe ik dat dan?

Vanmorgen was t weer... net invoegen in de regen op de snelweg, ineens inhouden. Tank leeg! 219 kilometer gereden.
Vind dat toch nog steeds niet veel..
Geen bagage, geen zware lasten, geen mensen achterop, rijd nooit boven de 120/125. Heb wel koffers eraan hangen, maar dat zal toch geen 50km verschil maken op een tank...?







- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2017 16:27 #24 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Verbruik benzine

...
Heb wel koffers eraan hangen, maar dat zal toch geen 50km verschil maken op een tank...?


In stadsverkeer niet, maar op doorgaande wegen en snelwegen vangt dat echt wel veel wind en gaat je verbruik de kelder in.
Zelf ook een keer verbaasd bij het tankstation gestaan met mijn 700 na 130 km snelweg .... slik.... (deed daar wel eerder 130/140 dan 100)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2017 16:41 #25 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Verbruik benzine

Oh je hebt er ervaring mee blijkbaar? Ik heb 28.000 km met mijn geliefde Transalp gereden. Niets anders dan lof hoor want qua betrouwbaarheid en karakter was het een superding. Maarrr...de NC komt toch ècht veel vlotter van de plaats af hoor!
En dat is geen verbeelding, ik ga al effe mee......rijbewijs in '82 gehaald en inmiddels al een old wief ja..... ;D


Dan draait manlief waarschijnlijk niet genoeg aan het gas van zijn alp want op youtube zijn er diverse filmpjes te zien waarin een NC750 ongeveer 5,8 a 6 sec doet over 0-100.  een alp 700 kan dat sneller, en ik wed dat mijn ouwe RD04 dat ook sneller kan.

tijd voor de TCN dragraces. ik meld me vast aan.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2017 17:12 #26 door Blommetje
Beantwoord door Blommetje in topic Verbruik benzine

Dan draait manlief waarschijnlijk niet genoeg aan het gas van zijn alp want op youtube zijn er diverse filmpjes te zien waarin een NC750 ongeveer 5,8 a 6 sec doet over 0-100.  een alp 700 kan dat sneller, en ik wed dat mijn ouwe RD04 dat ook sneller kan.

tijd voor de TCN dragraces. ik meld me vast aan.


Morgen tanken + de koffers eraf halen..  Dan weten we meer! Maar volgens mij was het voor de koffermontage ook al niet je-van-het...

- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2017 17:42 #27 door kees
Beantwoord door kees in topic Verbruik benzine

Ik vermoed dat je met 'het nieuwe rijden' wel heel zuinig kunt rijden, maar daar heb ik zo'n grafhekel aan  :)


Volgens mij slaat een warme Alp af als je de choke erop duwt. Een AT i.i.g. wel. Lijkt me dus sterk dat een choke blijft hangen..?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2017 18:05 #28 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Verbruik benzine

Dan draait manlief waarschijnlijk niet genoeg aan het gas van zijn alp want op youtube zijn er diverse filmpjes te zien waarin een NC750 ongeveer 5,8 a 6 sec doet over 0-100.  een alp 700 kan dat sneller, en ik wed dat mijn ouwe RD04 dat ook sneller kan.

tijd voor de TCN dragraces. ik meld me vast aan.

Oh zeker weten draait hij het gas goed open! Ik moet ook wel mijn  best doen om hem bij te houden hoor!
Maar goed als jij dat allemaal van you tube hebt is dat prima en zal dat ongetwijfeld allemaal waar zijn!!
Zit jij by the way altijd nog op dat schapenvachtje?

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2017 18:34 #29 door Blommetje
Beantwoord door Blommetje in topic Verbruik benzine
Ohja, dat is wel zo! Met de choke erop gaat t toerental koud flink omhoog, maar bij warm gaat ie inderdaad meestal uit, of raar lopen.
Dus die choke zal wel goed werken. Misschien toch de koffers. Op zich kan het mij niet schelen hoor, verbruik is verbruik, ik rijd met plezier ( en dooie tenen ::) ) en betaal daar graag voor. Als mn motortje maar vrolijk blijft snorren.  ;D ;D Rest is bijzaak.

Af en toe zijn er van die dingen waarvan ik dan denk ik.. OHOH, gaat t wel goed. De kap van de koplamp trilt af en toe.. en de tellers / kap schuren dan op elkaar, en dan zie je wat wit schuursel. Altijd bang dat ineens de kap eraf valt .. En zo zijn er nog 24823 dingetjes..


- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2017 21:25 #30 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Verbruik benzine

Zit jij by the way altijd nog op dat schapenvachtje?


altijd, van de zomer weer eens een nieuwe gekocht, het vachtje wat ik de laatste keer bij een ITT ergens in Tsjechie heb gekocht begint uit elkaar te vallen.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2017 12:23 #31 door kees
Beantwoord door kees in topic Verbruik benzine

Nou ja het kan geen kwaad om dingen als chokes 1x per jaar te servicen zodat je zeker weet dat het correct werkt.

Verstopte luchtfilters. Verstopt wil niet alleen zeggen vuil, nat zijn is ook een flinke verstopping. Dan stijgt het verbruik ook.

Lopen de wielen vrij, is de bandenspanning op orde, versleten eindaandrijving. Allemaal eenvoudige dingen die ook van invloed zijn.

Die koffers helpen flink mee. Ik heb jarenlang standaard met één zijkoffer gereden maar soms had ik hem een poosje eraf. Dan reed ik zomaar 30km méér op een tank bij snelweg gebruik.


Het zijn allemaal kleine beetjes in dezelfde optelsom  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 aug 2019 17:53 #32 door Rob Velthuis
Beantwoord door Rob Velthuis in topic Verbruik benzine
Mee eens oldtimer ik ben dit weekend naar Loenen bij Apeldoorn geweest van uit ter aar helemaal binnendoor en ik heb normaal lekker gereden en een verbruik van 1:21 gehaald vind ik toch netjes voor een 700

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2019 16:53 #33 door luwe
Beantwoord door luwe in topic Verbruik benzine
is een net verbruik voor een 700
ik op mijn cb 500 x 2019 een op 27 snelweg ongeveer 130-140
in binnen door gemiddeld 80 makkelijk een op 30 ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2019 19:12 #34 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Verbruik benzine
Tis dat ik niet heel veel rij, maar zelfs mijn cb500 uit 2002 rijdt in 1 dag na ca 1000km snelweg met ca 120kmu maar 1:18.

Tja, de oude wereld in feite. Accepteer het maar..,....

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2019 16:34 #35 door Remko xl700va
Beantwoord door Remko xl700va in topic Verbruik benzine
Same here, kom net terug van een rit (wel veel snelweg).
Heb 1:21,5 staan (Alp 700 VA 2012)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2019 12:50 #36 door MichielK71
Beantwoord door MichielK71 in topic Verbruik benzine
Ik rijd op een TA 700 uit 2010. Vorig jaar juni gekocht en inmiddels bijna 29.000 Km gereden. Gemiddeld verbruik volgens Road Trip waar ik mijn tankbeurten in bijhoud is 1 op 22,78. Meestal snelweg Km en dan doe ik het rustig aan.

Transalp XL700A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2019 15:23 #37 door Janno
Beantwoord door Janno in topic Verbruik benzine
mmm, kan het niet laten te reageren: Verbruik op mijn TA700 was 1:21.

Nu 1:16,9 en dan moet ik ook nog rustig rijden :blink: Maar de Crosstourer heeft dan ook ietsje meer vermogen :P en gewicht :whistle:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2019 18:25 #38 door luwe
Beantwoord door luwe in topic Verbruik benzine
als ik het zo lees iedereen toch tevreden
en dat is belangrijk en ook de nieuwe techniek staat ook niet stil
veel rij genot en als het nodig is gewoon tanken en goed onderhoud ;) ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.151 seconden