Basiskennis Transalp techniek?

22 dec 2017 17:21 #1 door Ajad
Basiskennis Transalp techniek? werd gestart door Ajad
Ik heb een mooi werkplaats (werktuig  :))) handboek bij de transalp 600v mee gekregen, maar ik merk dat ik vooral ook de behoefte voel om meer over de basis van de motor te leren. Hoe werkt het, welke onderdelen zitten er in, wat doen die, etc. Weet iemand of hier online ergens meer over te vinden is? Of goede boeken speciaal voor de transalp? Mocht er niet iets specifieks zijn maar wel algemeen voor over motoren, dan houd ik me ook aanbevolen :)

-Alex

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 dec 2017 18:31 #2 door DPC
Beantwoord door DPC in topic Basiskennis Transalp techniek?
Heeft niets met boeken te maken, maar denk ook eens aan (begeleid) zelf sleutelen bij een club dealer. Die kunnen je ook heel veel uitleggen. Praktijkles dus.
Verder is dit forum een bron aan informatie, neem alles eens goed door, gebruik de zoekfunctie en zuig je brein vol.
Uiteraard is het werkplaatshandboek onmisbaar (en ik moet er nog steeds 1 hebben voor de Alp)

XRV750 Zwart
K75RT Zwart
R65 Zwart

22 dec 2017 19:48 #3 door Floris
Beantwoord door Floris in topic Basiskennis Transalp techniek?
Je kunt ook filmpjes kijken op youtube. Die zijn meestal in het Engels, dus zoek op trefwoorden zoals 'motorcycle maintenance' , 'tyres' , 'chain' , enzovoorts

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window

22 dec 2017 21:50 #4 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Basiskennis Transalp techniek?
Idd youtube is een schat aan info, de clubdealer idem maar zou zeker lid worden en naar sleuteldagen komen. Las dat je zelf wil sleutelen en redelijk budget vriendelijk. Dan zijn de sleuteldagen echt een must  :)
Naast de praktische invulling ook gezellig (zeg ik die al tijden  niet geweest is  ::) )

Liberté - Egalité - Fraternité

23 dec 2017 09:11 #5 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Basiskennis Transalp techniek?

Naast de praktische invulling ook gezellig (zeg ik die al tijden  niet geweest is  ::) )

Dan heb je gemist dat we tegenwoordig geen sleuteldagen meer hebben zoals 'vroegah'. We hebben tegenwoordig inspectie dagen waar de motor van top tot teen bekeken wordt en (eventuele) mankementen besproken worden. Dan komen in ieder geval heel veel componenten van de motor aan bod !Je staat er zelf bij, en je kunt vragen stellen over van alles en nog wat. En de gezelligheid is alleen maar groter geworden ;)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:

Meer dan alleen banden ;)

23 dec 2017 18:03 #6 door Robin66
Beantwoord door Robin66 in topic Basiskennis Transalp techniek?
Hoi Ajad,

Misschien is het ook leuk om eens te kijken of er iemand in de omgeving woont die van sleutelen houdt... Met een beetje geluk mag je mee helpen en kijkt hij/ zij mee als jij aan het sleutelen bent aan jou motor....

Vraag gewoon op het forum bij wie je mee mag kijken... onthou wel dat niet iedereen een goede sleutelaar is en je wel je eigen hersens moet blijven gebruiken natuurlijk.... (een garage waarbij je begeleid kan sleutelen is dan veilig...).

Succes, Robin

Wat moet er gebeuren dan??

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.161 seconden