Zo eindelijk een echte update,
de motor heb ik eerst grotendeels gedemonteerd, valbeugels, kappen, tank. later ook het kofferrek de uitlaat en de radiateurs
achterbrug er uit ook om alle lagers te controleren van de prolink, van de achterbrug is een pen lager helemaal rot en ik heb besloten alles in deze lagering te vernieuwen, lagers bussen en seals, 5 jaar geleden is de achterbrug bout met grofgeweld gangbaar gemaakt en nu alles maar eens vervangen.
de bestelling bij cmsnl was ook een avond werk en een rib uit het lijf, maar dan komen er wel veel nette orginele onderdelen in
vandaag dan eindelijk en dag vrijgepland om echt wat te doen, doel was kleppen stellen en de uitgeharde klepdeksel pakking vervangen, volgens handleiding lijm je de pakking aan de deksel met vloeibare pakking en dus ook zo gedaan!(na een kort overlegje met Rob)
ook de kleppen gesteld, ik was daar best onzeker over maar het is eigenlijk heel leuk, overigens was dat ook al een klus opzich omdat alle bij de doppen aan de linker kant zo vast zaten dat ik met minder liefde en een metaal bijtel en hamer de dop los heb geslagen.
heel veel werk nog tedoen vooral omdat ik de kappen ook een nieuwe laagje lak wil geven mogelijk met stickers maar motorisch het onderhoud voor nu wel gedaan,
echt bizar hoe zo een blok na 200000km er uit ziet, zo onwijs netjes eigenlijk.
het is een lang stappen plan zo maar echt wel een stap gezet om de motor nu weer op te gaan bouwen
ik twijfel of ik de achterbrug echt ga spuiten of dat ik de motor toch ook gewoon zijn karakter laat houden.
hoe werkt het spoelen van een motor blok met olie en koelvloeistof(in de juiste kanalen natuurlijk), zijn daar producten/protocollen voor die echt aan te raden zijn?
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer