Even vooropgesteld dat jou omschrijvingen accuraat zijn en ik dat juist interpreteer,
Je hebt i.i.g. een elektrisch probleem. Een defect onderdeel, dan wel een gebrekkige verbinding (stekker, massa enz).
Ik hoop dat je me het niet kwalijk neemt als ik je het electrisch schema niet uitleg. Maar, mijn overweging, je hebt
twee cdi's waarvan blijkbaar in één van die 2 circuits iets mis gaat. Ik zoek dus naar een gemeenschappelijke factor, dan wel een hen scheidende.
Je kunt nu rustig uitsluiten als oorzaak (omdat anders beide cdi's het niet doen):
- killswitch stuur, rechts (want onderbreekt/schakelt spanning naar beide cdi's)
- microswitch koppelingshendel (want onderbreekt/schakelt massa naar beide cdi's)
- zijstandaard schakelaar (want onderbreekt/schakelt massa naar beide cdi's)
- neutraalschakelaar (want onderbreekt/schakelt massa naar beide cd's)
Het kan nog wel één van beide cdi's zelf zijn, want,
Elke cdi stuurt 2 bobines per cilinder aan. Helaas geeft mijn schema (Haynes) niet aan welk cdi- en bobinepaar welke cilinder accomodeert.
Als we daarbuiten kijken naar wat er nog meer in één cdi-circuit zit,
Blijft over, ná de cdi('s):
- 1 stel bobines van een cilinder
- de bougie(s) achter die bobine(s)
- en alle connecties daartussen
Blijft over, vóór de cdi('s):
- 1 pick-up
- en de stekker daartussen.
Wat kun je eenvoudig zelf uitproberen:
- Ik had het al eerder geopperd, wissel de cdi's om en kijk of het probleem mee verhuist naar de andere cilinder.
Als dat zo is, dan is een cdi defect. Blijft het probleem bij een wissel echter op dezelfde cilinder, dan is het ofwel de pick-up van die cilinder, danwel één van de bobines-bougie van die cilinder. Of de verbindingscontacten tussen die onderdelen (stekkers e.d.)
- Ook stekkerverbindingen kun je vrij eenvoudig zelf controleren. Soms helpt het al een stekker los te trekken en weer in elkaar
te steken waarmee het contact hernieuwd wordt.
Succes!