- Berichten: 9
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
overigens ben ik wel benieuwd hoe de + spanning bij je handvat verwarming komt maw waar heb je deze op aangesloten ?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Nou heb ik ook de handvatverwarming van Oxfort op mijn Alpje zitten en deze heeft een bepaalde 'ecomodus'. Dit is dus eigenlijk de beveiliging om je accu te sparen wanneer de motor wordt uitgeschakeld. Deze reageert dus op je accu spanning. Wanneer de spanning onder de 12,7 volt (meen ik) komt schiet de handvatverwarming op ecomodus.
(..) Namelijk wanneer hij stationair loopt, laait de accu gewoon bij. Als ik zachtjes gas bij ga geven zie ik dat de lamp feller wordt tot +- 1500 en dan zakt aan de lamp te zien de spanning plots omlaag.
Dit doet mijn motor dus ook regelmatig tijdens het rijden. Wat er dus op wijst dat de accuspanning daalt terwijl ik er gewoon mee rij.
Dit probleem komt met vlagen terug, is dus niet altijd.
Echter laadt de accu wel op, want ik kan altijd mijn motor starten, of hij nou een dag stil staat of twee weken.
Dit sluit naar mijn idee ook meteen uit dat de accu kapot is.
Verder lijkt het mij dus waarschijnlijk dat het wel de spanningsregelaar moet zijn omdat ik ervan uit ga dat de dynamo niet zo maar de geest zal geven.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik heb hetzelfde verschijnsel met mijn 92 alp meegemaakt en na het nodige uitproberen/testen opgelost met een nieuwe accu. De oude accu maakte sluiting. Had die ook flink verwaarloosd en gereden met vrijwel lege cellen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Misschien ten overvloede, jouw laadspanning hoort tussen 14 en 15V te zijn met dimlicht aan. Als gevolg van eventuele extra verbruikers (handvatverwarming) mag de laadspanning hooguit een paar tiende (!) dalen.
Heb je de laadspanning gemeten, en wáár? Welke waarde(n)? Was dat met of zonder verwarming?
Corrosie op je verbindingen hoeft niet direkt een probleem te zijn, maar het kan alleen maar in je nadeel werken. Er zijn meer plekken waar het mis kan gaan, afhankelijk van waar je meet.
Brom
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.