Timing xl600 89

07 mrt 2018 21:47 #1 door R. Leerentveld
Timing xl600 89 werd gestart door R. Leerentveld
Beste mede transalp liefhebbers.

Ik ben momenteel bezig met een ingrijpende reparatie aan m'n blok. De output schaft was versleten waardoor het aandrijftandwiel geen grip meer had.

Na lang nadenken heb ik besloten het complete blok uit elkaar te halen om de as te vervangen. Voor deze reparatie moest het blok letterlijk door midden. Tot dus ver allemaal goed gegaan met de grote hulp van Haynes het werkplaats handboek. Mijn engels is al aardig verbeterd en sta versteld van hoe ver ik kom zonder problemen (starten moet nog.).

Het enige onduidelijke is voor mij de timing. Als ik het logisch lees vonkt de bougie dan ook bij de uitlaat slag? Ik ontdek namelijk geen verschil tussen de compressie slag en uitlaat slag qua timing die ze aangeven in het boek. Heeft iemand hier al ervaring mee? En als het niet zo is hoe zorg ik dan dat ik zeker weet dat ik de compressie slag te pakken heb en niet  de uitlaat slag?

Een beetje hulp bij dit stukje is hartstikke welkom.

Ik vertrouw op jullie ervaringen.

Groetjes Reinout

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2018 22:56 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Timing xl600 89
Bougies vonken ook bij de uitlaat slag. Niks mis mee dus.
Wanneer je de RT en FT goed hebt staan (230 graden tov elkaar ) is dat prima.
De bougies vonken dus 2 keer per arbeidslag, waarvan 1 keer loos dus.

Suc6

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.059 seconden