ontstekingsproblemen na eenzame opsluiting in container

22 mrt 2018 18:40 #1 door alain
Vorig jaar had mijn TA600 van 94 ontstekingsproblemen na opsluiting gedurende een maand in een krat. Na dagenlange miserie bleek de oorzaak te liggen in oxidatie van de connector tussen opnemer en kabelboom onder benzinetank vooraan.

Ik heb nu mijn Transalp terug na verblijf van meer dan twee maanden in een container ergens op zee. Jullie raden het al: opnieuw ontstekingsproblemen. Morgen haal ik zadel en tank er af om de connectoren te inspecteren.

In zo een container raakt alles doordrenkt van hetgeen in de opgesloten lucht hangt: zilte zeelucht en benzine.
Mijn bagage ligt nu al enkele weken te verluchten op de zolder. De benzinelucht raakt er geleidelijk aan uit.

De (8 maand oude) losgekoppelde batterij stond helemaal droog. Na vullen en laden is ze gelukkig weer tiptop in orde.

Heeft nog iemand slechte ervaringen met verblijf van de motor in een container?

XL600V (PD06-1994) - iNCa750X DCT (RH09-2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2018 19:29 #2 door Oldtimer

Heeft nog iemand slechte ervaringen met verblijf van de motor in een container?


Ja,
Heb er eens eentje in een container zien storten. Was pakketje geworden nadat bleek dat het geen brommer was maar een motor.
49,9 cc tijd  C:-) C:-)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2018 19:36 #3 door PimW
Bij mijn vorige werkgever zetten we alle blanke vlakken in de tectiel en dan ging de hele machine in een grote chipszak die vervolgens vaccuum gezogen werd (niet echt vaccuum natuurlijk). Gingen ook een paar handen van die vochtvreters in.
Anders overleefd het de reis niet....

Met mijn motor ook wel eens het strand op geweest, zie je ook meteen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2018 22:10 #4 door xrvtuur
als je hem nog eens op een bootje zet is dit misschien het proberen waard voor die 3 tientjes: 

www.louis.nl/artikel/louis-vci-vouwgarag...9510e9db4bd1bf1507de

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2018 09:03 #5 door alain

als je hem nog eens op een bootje zet is dit misschien het proberen waard voor die 3 tientjes: 

www.louis.nl/artikel/louis-vci-vouwgarag...9510e9db4bd1bf1507de


Lijkt heel interessant. Ik heb nog een mooie PD06 van 93 in reserve staan.

XL600V (PD06-1994) - iNCa750X DCT (RH09-2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2018 11:23 - 28 mrt 2018 11:26 #6 door alain
Ik heb dus zadel en tank verwijderd en de stekkerverbindingen nagezien.

Het was opnieuw de moeite waard.
Modder, zand en oxidatie.

Modder uit Midden-Amerika, Colombia en Chili.

Zand uit Peru, Bolivië, Chili en Argentinië.

Oxidatie door zout uit woestijnen en zeelucht.

XL600V (PD06-1994) - iNCa750X DCT (RH09-2021)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2018 12:14 #7 door Petrus64
Ja geen wonder!  :o ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.159 seconden