moto detail zadeltassen 09

17 aug 2009 22:54 #1 door Pim
moto detail zadeltassen 09 werd gestart door Pim
Ello,

Binnenkort een weekend weg en moet wat spul mee nemen. Ik heb de Search functie gebruikt maar kon geen post vinden betreft deze zadel tassen op een TA.

http://www.motozoom.nl/webshop/meerinfo.cfm?bestelnummer=10025618&SID=5729580&SToken=2F512F7688F044C5

Weet iemand of deze tassen zonder problemen op een Honda TA '98 passen?
Bvd,
Pim


TA - 1998 (GIVI beugels / Acerbis Handkappen / MRA Tourscherm)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2009 01:52 #2 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic moto detail zadeltassen 09
Heb ze nog niet op de transalp gehad. Ben er een paar jaar geleden op de Yamaha XJR mee naar de TT op Isle of Man geweest en gingen op de terugweg scheuren omdat ik ze niet ''geborgd'' had      ( heeft Louis trouwens buiten de garantietijd keurig bij de fabriek weer laten stikken waar niets meer van te zien is, gratis) Het zijn prima tassen alleen komt er veel spanning op de stiknaden bovenaan, daar waar de tassen vastzitten aan de band. Wanneer je de tassen via de bovenkant (links en rechts zitten kunsstof haakjes) goed met elkaar verbind dmv spinnen of nylon touw zodat die spanning van die stiknaden af is, is er niets meer aan de hand. Ik heb het daarna altijd zo gedaan en perfekt hoor! Ik wil ze morgen wel even over de alp heengooien om te kijken of het gaat, als je interesse hebt. Gr. San

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2009 08:23 #3 door henkg
Beantwoord door henkg in topic moto detail zadeltassen 09
Worden hier losse tassen bedoeld zoals bv van GIVI?
Moeten er perse beugels (tassenafhouders) worden gemonteerd, of kun je ze zonder bevestigen? Hebben we dan geen problemen met de uitlaat?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2009 09:12 #4 door Pim
Beantwoord door Pim in topic moto detail zadeltassen 09
Hi,
Thanks voor je reply Sandra! Zou je ze eens over de TA kunnen gooien? Alleen om te kijken of ze netjes over de zij-kappen hangen. Zou super zijn!

Henkg,
Het gaat idd om 2 tassen die dmv kunstof bandjes over `t zadel met elkaar verbonden zijn. Mijn vraag is inderdaad of deze tassen op de Transalp gehangen kunnen worden zonder dat hier een koffer-rek geinstalleerd hoeft te worden.


TA - 1998 (GIVI beugels / Acerbis Handkappen / MRA Tourscherm)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2009 10:51 #5 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic moto detail zadeltassen 09
Heren, heb even getest hoe het gaat. Ik heb een kofferrek van givi (waar in de toekomst nog wat aan moet komen hangen)  waar de tassen tegenaan komen, geen probleem dus. Zonder rek zullen de tassen (even voor Henk: het zijn tassen die met elkaar verbonden zijn dmv kunststof banden die over het zadel hangen) wel ''vol'' tegen de zijkappen aan drukken (lijkt me niet best,ik zou het niet doen) en ze zitten dan wel aardig dichtbij de uitlaten, dit zou met een eigen fabrikaat hitteschildje op zijn te lossen. 
Tjaaa, wat is wijsheid...afstandhouders zijn dan het beste, of je die voor een transalp kan krijgen?? Of een kofferrek, ben je van alle problemen verlost maar dat kost weer het nodige. Gr. San

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2009 09:59 #6 door Pim
Beantwoord door Pim in topic moto detail zadeltassen 09
Hi Sandra,
Thanks voor het "testen"! Ik ga ze bestellen denk ik en wellicht d.m.v. hitteschild vrij vd uitlaat houden.

Nogmaals bedankt!

TA - 1998 (GIVI beugels / Acerbis Handkappen / MRA Tourscherm)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.139 seconden