Dag luitjes.
Ik sta op het punt om een mooie Huzar demper te bestellen en zie op hun site een stuk pijp dat de katelisator kan vervangen.
Het idee van dit stuk pijp is dat men de KAT van de uitlaat af zaagt/slijpt en dit pijpje dan op de bocht last.
Volgens Huzar dus uitlaat demonteren, afzagen/slijpen, uitlaat monteren, puntlasje, demonteren ,aflassen en weer af monteren.
Als ik daar zelf de apparatuur niet voor heb zou ik dus naar of de dealer of de clubdealers moeten gaan.
Die zijn daar natuurlijk ook wel even mee bezig, dus vraag ik me af of ik niet beter een nieuwe bochtenset zal bestellen.
Nu realiseer ik me dat ik bij het verwijderen van de KAT ook sproeiers zal moeten vervangen.
Dit dan weer beter kan combineren met het ultrasoon reinigen en synchroniseren van de carbs.
Dan kan het stellen van de kleppen er ook nog wel bij denk ik dan.
Wat is wijsheid?
Alleen die einddemper erop en een plezant geluidje?
Of rigoureus de hele bubs en er dan ook wat vermogen bij hebben?
Ga ik dit vermogen echt merken?
En wordt zoals ik hier en daar wel eens lees de Alp er ook echt iets zuiniger van?
Even voor de duidelijkheid....het gaat hier om een Alp 650 en een 40cm einddemper van Huzar, met DB killer.
Het stukje vervangings pijp kost 99 zlotys of te wel zo'n 24 euries.
Graag hoor ik van U allen, maar ook graag van onze clubdealers.
Groetjes uit Amsterdam.
Steffie.