Hi allen,
Na ongeveer een jaar stilstaan wilde mijn TA (PD10), na het opladen van de accu, niet meer lekker starten en stationair lopen. De motor liep alleen met gas vanuit de hendel, anders viel deze uit.
Na het openen van de carborateurs bleken beide stationair-sproeiers goed verstopt te zijn, wat in dit geval voor het euvel heeft gezorgd. Ik heb gelijk alle sproeiers bekeken en waar nodig even netjes ontstopt/ schoongemaakt.
Echter tijdens het open hebben van de carborateurs heb ik ook iets opgemerkt aan één van de vlotters.
Het lijkt alsof de vlotter met de ballonnen ergens tegen aan hebben gewreven, waardoor ze licht zijn ingedeukt (Foto volgt).
De vlotter leek verder niet lek en zodoende heb ik deze terug gemonteerd. Nu ging het starten weer als vanouds, maar bij het wegrijden en gas geven krijg ik een raar geluid vanuit de motor, alsof hij op 1 pit loopt, af en toe één of 2 ploffen. Het gas reageert indirect. Mijn gedachten gaan gelijk naar die vlotters..
Mijn vraag is of jullie wel eens schade hebben opgemerkt aan de vlotters tijdens een controle en of dit verder kwalijk kan zijn voor het sluiten van de naald in de carborateur.
Anders gezegd, wanneer de naald niet goed sluit zou de vlotterbak vol lopen en zou ik dat moeten zien van buiten de carborateurs toch? Precies hetzelfde wanneer de vlotter lek blijkt te zijn en daardoor volloopt? (verzuip verschijnselen?)
Hebben jullie wel eens schade aan de vlotter-naald gehad met rede tot vervanging?
Ik ben erg nieuwsgierig naar jullie reacties en voeg binnenkort een foto toe ter verduidelijking van de "schade" aan de vlotters.
Thnx!