Hallo mijn naam is Joris, sinds een half jaar motorrijder en sinds een maandje of 2 trotse eigenaar van een XL600V uit 1991(2 jaar ouder dan dat ik ben).
Om even de eerste statement te maken, transalpjes zijn toch echt wel hele lekkere motoren. Nou dat gezegd te hebben, moet ik bekennen dat ik op technisch niveau niet de meest onderlegde ben, maar wel grote interesse in heb. Ik ben in het bezit van een werkplaatshandboek, maar ben bang dat ik dit hier niet in terug vind.
Vanochtend wilde ik mijn motor weer even op de mijn vaste plek zetten in een gedeelde, overdekte box, die helemaal vol staat met fietsen met van die belachelijke bierkratjes voorop. Alleen het werd weer één van die ochtenden waar alles mis ging. Om mijn motor op die vaste plek te zetten, moet ik hem een beetje aan zijn achterband trekken om hem recht te krijgen.. niet belangrijk..
Ik stond te trekken, maar kreeg hem niet opzij(hou jullie dirty mind maar voor je
). Snapte niet wat er aan de hand was en zonder eerst te gaan onderzoeken begon ik nog harder te trekken. Tot ik op gegeef moment een harde krak hoorden. Bleek hij op het stuurslot te staan...... Niet slim ik weet het..
Heb mijn sleutel in het contact gestoken, maar die draait niet meer om en maakt geen contact meer.
Nou is mijn vraagstelling het volgende:
- Hoe kan ik het beste onderzoeken wat er allemaal stuk is?
- Als ik de hele boel open gooi, lukt dat dan ook als een beginneling? En lukt het mij ook om de onderdelen die vervangen moet worden te vervangen?
- Stuurslot en en contactslot vervangen gaat me heel veel kosten?
Ben gemotiveerd het zelf te doen, maar snap als jullie denken dat ik het beter aan een professional moet overlaten.