vara 99-nieuwe alp

23 aug 2009 11:41 #1 door erikm
vara 99-nieuwe alp werd gestart door erikm
Mijn vara 1999 en 85000km is heel zuinig, nu mijn vraag is hoeveel ik verbruik met een nieuwe alp als
mijn vara niet boven 6liter komt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2009 13:50 #2 door Streetbikertje
Beantwoord door Streetbikertje in topic vara 99-nieuwe alp
ligt aan je rechterhand ::)

Don't Drive Faster Then Your Gardian Angel Can Fly
...Burn rubber, Not your soul...
GO FAST!!!! or go home.....
Varadero XL 1000 V 2005 Spycker Kleuren
CBR 600 Hurricane 1990
1968 Mccormick D439
ALLEEN DEBIELEN RIJDEN OP 2 WIELEN

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2009 18:54 #3 door erikm
Beantwoord door erikm in topic vara 99-nieuwe alp
Ik bedoel met dezelfde rijstijl...!!!! Oude vara 6liter zal ongeveer ....liter zijn met nieuwe alp.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2009 19:26 #4 door Streetbikertje
Beantwoord door Streetbikertje in topic vara 99-nieuwe alp
zal minder zijn aangezien minder gewicht en minder inhoud. Maar precies weet ik het niet

Don't Drive Faster Then Your Gardian Angel Can Fly
...Burn rubber, Not your soul...
GO FAST!!!! or go home.....
Varadero XL 1000 V 2005 Spycker Kleuren
CBR 600 Hurricane 1990
1968 Mccormick D439
ALLEEN DEBIELEN RIJDEN OP 2 WIELEN

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2009 21:45 #5 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic vara 99-nieuwe alp

Mijn vara 1999 en 85000km is heel zuinig, nu mijn vraag is hoeveel ik verbruik met een nieuwe alp als
mijn vara niet boven 6liter komt.


Klinkt een beetje als: ik weet ik weet wat jij niet weet en dat is?

De snelheid van m'n rechterpols!!!!!

Ik wil niet lullig doen je vraagt bijna iets onmogelijks.

Maar goed ik doe een poging.
Bij de Motor73 hebben ze de Transalp 700 als duurtest motor ingebruik en daar rijden ze niet voorzichtig maar meestal wel afstanden langer dan 10 km per rit. Ze komen dan op een praktijk verbruik van tegen de 1:20.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2009 22:36 #6 door Martijn
Beantwoord door Martijn in topic vara 99-nieuwe alp
Ik heb een XL700, en hou het gebruik een beetje bij opdat ik dat wel leuk vind.

Als ik in bergachtig gebied ben dat zit het verbruik rond de 1 op 21,4 en dan jaag ik flink door.
Als ik veel  op de doorgaande wegen rijd zit dan op 1 op 21/22
Als er veel snelweg inzit en het tempo hoog is zoals behoorlijk doorgassen met 150 dan zit het verbruik rond de 1 op 19.

Gisteren 194 km gereden met in hoofdmoot snelweg en snelheden van rond de 120 tot 150 zat ik op een verbruik van 1 op 19.5.

Heb ook Shell V-POWER getest  zeker 4 tankbeurten achter elkaar maar het verbruik blijft hetzelfde alleen het geluid van de motor wordt anders.

BMW r1200 GS Adventure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2009 08:29 #7 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic vara 99-nieuwe alp
In vergelijk met de 'oude' Alp 600 en mijn Injectie-Varadero vind ik het verbruik slecht. OK, 1 op 19 (gemiddeld) is op zich een prima score, maar als je dan tijdens een simmultaantest onder gelijke omstandigheden met een 1987 Transalp 1 op 23 scoort en Honda aangeeft dat de 'nieuwe' alp eigenlijk een stuk zuiniger moet zijn...

Bovendien... de waarde met de nieuwe Alp haal ik op m'n sloffen op de Varadero. Die meet echter wél 283 kg, bijna 1.000 cc en 95 PK. Ik had van de nieuwe alp waarden verwacht zoals bij de Vstrom 650 of de Kawa Versys die op hun sloffen (en met meer vermogen) gemakkelijk 1 op 24 tot 1 op 27 halen...

Voor de rest (comfort, etc) is de 700 een prima motorfiets. Maar hij is voor mij in vergelijk met onze Dero's (en vooral onze 600 Alp) nét niet goed genoeg om de overstap te overwegen.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2009 17:55 #8 door erikm
Beantwoord door erikm in topic vara 99-nieuwe alp
Bedankt voor de goeie reactie, ga denk ik mijn vara bj 99 maar verder oprijden. Mits af en toe een beetje kosten
zal dat wel lukken. De kracht en windbescherming van de vara zou ik op een alp missen denk ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2009 07:36 #9 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic vara 99-nieuwe alp
@ Erik,

Kijk eens of je de vorige Moto73 nog ergens kunt scoren. Anders heb ik wel een PDF'je voor je (in dat geval: PM me ff met je mailadres). Dan kun je onder Marathonmotor lezen dat je nog enig respijt hebt qua kilometers (Tijdens de test: 125.000; inmiddels 140.000!)

De tijdens de test geconstateerde 'onderhoudsdingetjes' (meer wil ik het niet noemen!) waaronder de glijbussen van de voorpoten zijn inmiddels verholpen.

Willem de Weert uit Zeeland heeft zelfs 280.000 km met hetzelfde blok gereden voordat 'ie de geest gaf. Met een nieuw donorblok loopt de motor inmiddels weer als vanouds.

Typisch Honda... dus maak je vooral geen zorgen!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2009 18:18 #10 door erikm
Beantwoord door erikm in topic vara 99-nieuwe alp
Mijn e-mail:      sdetrans@hotmail.com            Graag zou ik die test eens lezen...!!!
Bedankt bij voorbaat         

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2009 12:55 #11 door nr 52
Beantwoord door nr 52 in topic vara 99-nieuwe alp
Zelf rij ik op een alp uit 2007, een 650 cc dus. Nou die drinkt meer als zijn baas. Mijn rijgedrag is : rijden rond de 3000 toeren en schakelen bij de 40000. dit is wel stadsverkeer. Ik ben nog nooit boven de 1 op 19 gekomen. Als ik wat sneller ga rijden, komt de 1 op 17 in beeld. Zal wel weer te maken hebben met die rottige milieu eisen of zo. ( voor een volledige verbranding is meer brandstof nodig, maar dat levert weer minder vermogen op). Als je het voor het verbruik doet, dan zou ik lekker blijven rijden op de dero. Wat ik niet weet is of er iets met tuning te bereiken valt. meestal niet zonder injectie

Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2009 14:47 #12 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic vara 99-nieuwe alp

Mijn e-mail:      sdetrans(AT)hotmail.com            Graag zou ik die test eens lezen...!!!
Bedankt bij voorbaat       


U Kot Meel.

PS: ik zou mijn e-mail niet vol uit op het forum plaatsen (zie quote) ivm spamcrawlers...  ::)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2009 13:14 #13 door Jan-Willem
Beantwoord door Jan-Willem in topic vara 99-nieuwe alp
hallo, ben ff weg geweest.
mijn xlv700 met sebringdemper, k&N filter, 16 tandsvoortandwiel. rij ik gemiddeld 1:18,5 tot 1:19,5 . Rij wel stevig door. In het zwarte woud na een dagje bochtjes knallen toch ook nog wel 1:16, maar ja moest een KTM 950 SE bij benen :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.126 seconden