luchtfilter vervangen

23 aug 2009 22:07 #1 door Martijn
luchtfilter vervangen werd gestart door Martijn
Motor heeft laatst de 18000 beurt gehad ( iets te laat had het niet in de gaten) maar staat nu bijna 23000 km  op. Nu blijkt dat met de 18000 km de luchtfilter vervangen dient te worden, maar het volgende doet zich voor het filter is niet op voorraad bij Honda Nederland.

Volgens de dealer kon het geen kwaad maar moet wel dringend vervangen worden. Kan iemand mij helpen aan een andere filter.

Merk namelijk al een poos dat de motor vrij snel warm wordt en dan bijna niet meer gekoeld krijgt.
Afgelopen zaterdag een begrafenisstoet mee begeleid van een overleden kameraad, maar de motor heeft de hele rit gekoeld.

BMW r1200 GS Adventure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2009 22:59 #2 door Neet
Beantwoord door Neet in topic luchtfilter vervangen
Dan haal of bestel je toch gewoon een imitatie? Net zo goed.

Gr. Neet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2009 23:42 #3 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic luchtfilter vervangen

Motor heeft laatst de 18000 beurt gehad ( iets te laat had het niet in de gaten) maar staat nu bijna 23000 km  op. Nu blijkt dat met de 18000 km de luchtfilter vervangen dient te worden, maar het volgende doet zich voor het filter is niet op voorraad bij Honda Nederland.

Volgens de dealer kon het geen kwaad maar moet wel dringend vervangen worden. Kan iemand mij helpen aan een andere filter.

Merk namelijk al een poos dat de motor vrij snel warm wordt en dan bijna niet meer gekoeld krijgt.
Afgelopen zaterdag een begrafenisstoet mee begeleid van een overleden kameraad, maar de motor heeft de hele rit gekoeld.


Een MIW is zeker zo goed

en als je een beetje dealer hebt  vraag je deze toch om er 1 uit een nieuwe te (lenen)

maar after market is geen enkel probleem.,

overigens wordt een motorfiets niet heter van een wat meer dichter luchtfilter

de motor krijgt het juist koeler want het mengsel wordt rijker en dat koelt beter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2009 13:58 #4 door Jan-Willem
Beantwoord door Jan-Willem in topic luchtfilter vervangen
Hoi Martijn,

Bij langzaam rijden word de motor toch sowieso heet, heeft niks met filter te maken. Probeer een K&N filter, bevalt mij goed, leuk geluid en loopt wat soepeler door het hele toerengebied. wel iets van 45 euro, maar je hoeft m ook nooit meer te vervangen, alleen af en toe schoonmaken. Ps bij 24000 moet ie weer een beurt hebben he!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2009 21:22 #5 door Maarten
Beantwoord door Maarten in topic luchtfilter vervangen
Beste Jan Willem,

Ik vroeg me af waar jij K&N luchtfilters koopt voor maar 45€! Overal waar ik zoek kom ik toch al snel op 70, 80€ uit... En dat scheelt best een hoop geld!

Alvast bedankt!
Maarten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 sept 2009 12:31 #6 door Jan-Willem
Beantwoord door Jan-Willem in topic luchtfilter vervangen
@martijn, werk bij een autobedrijf met profile tyrecenter erbij. zelfde leverancier als waar we wel eens auto spullen bij bestellen dus vandaar. Maar goed ook al is het filter iets uurder dan een standaard, je doet er langer mee en klein beetje vermogens winst al zal dat te verwaarlozen zijn, wel wat vlakker koppel over de hele linie, dus t is maar net wat het je waard is, op de lange termijn wel een goedkopere oplossing als je er zelf een 100000km op de klok gaat zetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 sept 2009 12:59 #7 door nr 52
Beantwoord door nr 52 in topic luchtfilter vervangen
heb net de 18.000 gehad. ( de motor dan) een origineel honda luchtfilter kost € 85.  :o Een K&N is dus volgens mij een prima alternatief

Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 sept 2009 14:12 #8 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic luchtfilter vervangen
hi, voor een '99 transalp kost een nieuw en origineel honda filter rond de 33.- euro. Vind ik nog veel te veel. Bij polo of louis de helft, maar ik zit dicht bij de grens en dat maakt het natuurlijk makkelijker. gr. Sandra

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 sept 2009 15:13 #9 door Jan-Willem
Beantwoord door Jan-Willem in topic luchtfilter vervangen
kijk ik bedoel maar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 sept 2009 17:58 #10 door bobby templier
Beantwoord door bobby templier in topic luchtfilter vervangen
varadero elke 45000 km :P

denk dat die van jou nog wel een maandje of wat mee kan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 sept 2009 09:29 #11 door manoman2
Beantwoord door manoman2 in topic luchtfilter vervangen
Als je goedkoop wil kan het ook anders. Bij louis.de hebben ze de schuimfilters in de (opruim) aanbieding voor ik meen 3 euro. Van het originele filter snij je het papierdeel wel en trek je het schuimfilter (is al ingeolied)  er strak omheen. Klaar. Nieuw filter voor 3 euro!

Koeien roepen boeh!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.093 seconden