CDI reparatie - waterdicht maken

17 juni 2018 17:31 #1 door TransAlp.se
CDI reparatie - waterdicht maken werd gestart door TransAlp.se
Toen ik 2011 een nederlandse pd06 uit 1990 naar huis in zweden reed, strandde ik 55km voor aankomst met wat achteraf een defecte CDI bleek te zijn. Gelukkig konden ook deze laatste kilometers voorzichtig rijdend worden afgelegd. Voor 160 euries een nieuwe CDI erin en gaan!

Nu 7 jaar later loopt de motor plotseling afentoe op een poot. Na wat googelen lijkt een defecte CDI de oorzaak maar ook duikt het reparatie alternatief op. Na het volgen van de aanwijzingen van een Youtube film heb ik de unit die in 2011 stuk ging gerepareerd, de andere gaat binnenkort ook onder het mes. De aansluitingen van de stekkers op de printplaat zagen er twijfelachtig uit alsmede wat solderingen op andere plaatsen.

Een zaak die Youtube helaas niet liet zien is de laatste stap: het waterdicht maken van de unit na reparatie. Kan ik de boel gewoon afdekken met siliconenkit of heeft iemand een beter idee?

Bij voorbaat dank voor jullie tips!

Happy Alping!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2018 17:41 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic CDI reparatie - waterdicht maken
Ik gebruik het originele plaatje die ik rondom heb afgefreest met de dremel.
Na reparatie gaat er carbkit op en dek het af met het originele deksel. De randen worden gelijmd met opgelost abs.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2018 21:24 #3 door TransAlp.se
Beantwoord door TransAlp.se in topic CDI reparatie - waterdicht maken
Hoi O,

Klinkt waterdicht, doe ik. Bedankt!

Happy Alping,
Paul

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.087 seconden