Losse groene draad

05 juli 2018 15:40 #1 door jeroenmeertens
Losse groene draad werd gestart door jeroenmeertens
Iemand enig idee waar deze groene draad aangesloten moet worden? Aan dat zwarte bakje? Dan zou er iets afgebroken moeten zijn.

Ik ben aan het uitzoeken waarom 1 bobine niet vonkt. Bobine werkt en cdi ook gewisseld maar als ik de bekabeling van de niet werkende bobine aan een andere bobine koppel doet die het niet. Lijkt dus op een kabelbreuk maar millimeter geeft gewoon een minimale weerstand

Honda XLV600 1987
Suzuki GSXR 750 1998
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2018 15:48 - 05 juli 2018 15:54 #2 door Floris
Beantwoord door Floris in topic Losse groene draad
groen = aarde

Dat zwarte bakje is je knipperlichtrelais en daar hoort zwart + grijs + groen op aangesloten te zijn. Het lijkt erop dat er een koperen lipje van het relais is afgebroken, daar waar de groene draad op aangesloten moet zijn. Doet je knipperlicht het wel?

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2018 15:59 #3 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Losse groene draad
Bobine draden gaan rechtstreeks naar de cdi. Die kun je dus ook daar meten.
Heb je 1 of 2 cdi's ???
Anders even omwisselen

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2018 16:42 #4 door jeroenmeertens
Beantwoord door jeroenmeertens in topic Losse groene draad
Top tankje Floris. Knipperlicht doet het inderdaad gewoon.

2 cdi's, gewisseld en zelfde bobine doet het niet. Als.ik de kabels van de 2 voorste bobines wissel bij de bobine werkt de andere niet maar die eerste wel weer.

Buiten het feit dat ik geen kabelbreuk meet, meet ik ook nog eens gewoon stroom tot aan de bobine  ???

Honda XLV600 1987
Suzuki GSXR 750 1998

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2018 17:01 #5 door jeroenmeertens
Beantwoord door jeroenmeertens in topic Losse groene draad
Hmm geen idee wat happened maar ik ben al weken alles aan het proberen en testen, had ook al de cdis gewisseld zonder dar ik resultaat zag maar euh... :o blijkbaar zie ik nu toch dat de toerenteller weg is als ik ze wissel  :-X. Dus conclusie 1 cdi is  kapot.

Morgen het forum maar eens doorspitten op digitaal ga analoog ;)

Honda XLV600 1987
Suzuki GSXR 750 1998

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2018 17:09 #6 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Losse groene draad
Cdi set via ignitech. Ben je rond 200 euro van het cdi probleem af.
Ik heb ze ook.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2018 17:17 #7 door Zijspan
Beantwoord door Zijspan in topic Losse groene draad
De groene draad van het knipperlicht relais is bij mijn TA uit 87 ook niet aangesloten. Volgens het schema is deze alleen bij Duitse uitvoeringen aangesloten.

Transalp 600 1987, Transalp 750 2024, RD50M

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2018 12:55 #8 door jeroenmeertens
Beantwoord door jeroenmeertens in topic Losse groene draad
@Marien Sorry voor de late reactie, had het even een beetje druk. Ik heb voor nu even een CDI op een duitse webshop besteld, was 55 euro en een jaar garantie dus dat doet voor de laatste studenten maanden wel even de truc. Over 2 maandjes afgestudeerd (hopelijk  ::)) en dan maar eens investeren in 2 goede inderdaad.

Merk je ook verschil met die ignitechs?

@Zijspan thanks, schrok toch al beetje, losse draden zijn nooit een goed teken :p Waar zit die bij de duitse uitvoering dan op aangesloten?

Honda XLV600 1987
Suzuki GSXR 750 1998

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2018 17:19 #9 door Zijspan
Beantwoord door Zijspan in topic Losse groene draad
De duitse uitvoering heeft een relais met 3 pootjes. Vraag me niet waarom. Moet je maar eens bij CMSNL kijken bij de Duitse versie en één uit een ander land.

Transalp 600 1987, Transalp 750 2024, RD50M

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.161 seconden