XL600V afstelling gashendel

01 dec 2021 09:44 #21 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic XL600V afstelling gashendel

Zou het kunnen dat de veer op de rechter kant van de carb, moe is. waardoor ze niet genoeg op spanning staat om alle wrijving van kabels en hendel te trekken.

Vandaar ook mijn vraag om eens met de hand (zonder kabels gemonteerd) de bediening te verdraaien en los te laten. Als dat terug klapt, zit het daar dus goed.

Wat ook wel eens een probleem geeft (maar ik heb niet het idee dat het hier gaat spelen) is dat een handkap die ook op het stuureind gemonteerd wordt de boel vast houdt.

Ben benieuwd in ieder geval, en anders wordt op afstand toch lastig om te helpen en moet ik het gewoon hier in de zaak even onder handen hebben.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2021 12:33 #22 door Merijn Veen
Beantwoord door Merijn Veen in topic XL600V afstelling gashendel
Ik ga zo weer even sleutelen en zal dan indien nodig wat foto’s plaatsen om het een en het ander bekijken op bramen etc

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2021 12:38 #23 door Merijn Veen
Beantwoord door Merijn Veen in topic XL600V afstelling gashendel
Ik heb de veer al reeds gecontroleerd. Deze is in tip top staat en staat op spanning met 1 keer de klok om. Omdat dit de eerste keer was dat ik dit zo uit elkaar haalde was ik uiteraard vergeten hoeveel slagen deze veer op spanning stond. Ik probeerde dus 2 slagen maar kan jullie verzekeren dat je dat niet gaat halen. Toen dus weer op 1 keer de klok om op spanning gezet en zowel zonder kabels gemonteerd schiet deze heel snel terug en met de kabels alleen op de gasveer gemonteerd ook. Ik ga zo weer sleutelen dus zal jullie op de hoogte houden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2021 13:47 #24 door Merijn Veen
Beantwoord door Merijn Veen in topic XL600V afstelling gashendel
Ik heb zojuist even weer goed gekeken naar de geleider en hoe de kabels lopen. Ik heb even een foto gemaakt met dus de vraag of dit allemaal wel klopt🤔 zoals je kan zien sluit de geleider bijna driekwart van de opening weg?

Ik kan verder helaas geen video plaatsen om te laten zien dat de kabels soepel door de buitenleiding gaan dus dat moeten jullie maar geloven
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2021 16:16 #25 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic XL600V afstelling gashendel
Dat wat je laat zien klopt.

Probleem zit dus in de montage IN het handvat.

Probleem zit met name hoe de kabel langs #15 loopt.



In tekst is het bijna onmogelijk om duidelijk uit te leggen. Je moet ff zien hoe het gemonteerd moet worden.
De 'gas uit' kabel loopt langs de kleine uitsparing van dit plastic onderdeel (als je goed op het plaatje kijkt de uitsparing links onder in het hoekje ervan), en meestal zit daar het probleem als het gas niet lekker terug komt.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2021 19:56 #26 door Merijn Veen
Beantwoord door Merijn Veen in topic XL600V afstelling gashendel
Inmiddels de tank gedemonteerd en weer gemonteerd, ook om de bekabeling van de oxford handvatverwarming mooi weg te werken maar kan zeggen dat het al een stuk soepeler loopt.

Heb alle kabels bij de carb losgemaakt en dit was inderdaad de beste manier om alle kabels goed in het plastig geleidertje te krijgen.

Ik ga het de komende tijd wel even aankijken en eventueel in het voorjaar maar op zoek naar een vaste oplossing en kom ik wellicht eens langs in Alphen.

Hartelijk bedankt allemaal voor het helpen!
Tof om te zien dat ik hier op het forum altijd zo snel en goed geholpen word, dat waardeer ik als jonge motorrijder!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.082 seconden