650 start probleem na verwijderen PAIR / installeren kleinere sproeiers

25 aug 2018 13:41 #1 door Doxa
Goedemiddag!

Transalp start niet meer (geluidsopname: https://mu6.me/158243 ) na verwijderen PAIR systeem en plaatsen kleinere (125) sproeiers. PAIR slangen bovenop kleppendeksel, slangetje aan de rechterkant van voorste cylinder en resterende gat van luchtfilterhuis zijn luchtdicht gemaakt.
  • Bougies vonken prima
  • Brandstoftank genoeg benzine, maar vacuumslang was bij eerdere startpoging niet aangesloten
  • Slangetjes luchtfilterhuis, onderkant tank, carburateur zitten goed

Wat kan ik nog proberen? Er waren geen problemen voordat ik aan dit projectje begon  ;D

140k gehad, 60k te gaan
2003 TA XL650V

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2018 15:50 #2 door xrvtuur
dodemansknop?

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2018 17:52 #3 door kees

dodemansknop?


Die geeft, naast spanning aan de cdi, ook via de startknop spanning aan primaire spoel startrelais. De geluidsopname bewijst dan dat die dodemansknop goed staat..?

Ik vermoed toch dat Doxa bij montage ergens een vergissing heeft gemaakt of iets over het hoofd ziet in de brandstoflijn..?

Controleer of er brandstof uit de vlotterkamers komt als je die aftapbouten uitdraait..? Of heeft een 650 die niet meer..?  ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2018 21:05 #4 door Bruudmartijn
Ja de 650 heeft aftap schroefjes. Je kan er een slangetje op drukken om het eventueel op te vangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2018 23:01 #5 door Doxa
Loopt weer prima! Na lang proberen te starten is de voorste cylinder tot leven gekomen. Brandstof bereikte de vlotterkamer van carb op achterste cylinder om een of andere reden niet (@ Brombeer: 650 heeft aftapboutjes). Heb opnieuw het luchtfilterhuis bevestigd en een beetje met alle leidingen gefrut, en daarna liep het weer op beide cylinders. Alle slangetjes zaten op de juiste plek!

Erg blij. Dank voor het meedenken.  :P

140k gehad, 60k te gaan
2003 TA XL650V

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2018 23:32 #6 door Bruudmartijn
Vraagje. Heb je allen het pair systeem verwijdert of ook de kat? En merk je verschil?

Wil namelijk dit mischien ook gaan doen maar twijfel nog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2018 16:03 #7 door Tinus89

Vraagje. Heb je allen het pair systeem verwijdert of ook de kat? En merk je verschil?


Ik heb onlangs PAIR verwijderd, de Kat eraf geflext en een Huzar uitlaat gemonteerd, en 125 sproeiers gemonteerd ipv 132.
Mijn ervaring: het is veel werk, dat viel me behoorlijk tegen. Maar het resultaat ben ik zeer tevreden over! Soepelere motorloop, beter oppakken onderin en minder smoring/vermogensafvlakking bovenin! Kan het je zeer aanraden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2018 16:43 #8 door Bruudmartijn
Dan ben jij de andere 650 die de huzar uitlaat heeft.
Dat was mijn plan ook wat jij hebt gedaan. Staat voor de winter in de planning Hoe is het verder met het geluid?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2018 09:38 #9 door Xlalp
@tinus, Lees ik goed dat de Huzar uitlaat gemonteerd kan worden zonder dat je (een linkpijp) moet lassen? (linkje?)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2018 10:45 #10 door Bruudmartijn
Je krijgt de linkpijp bij de huzar. Linkpijp kun je bij de 650 op je katalysator schuiven. Je kan voor 20 zloty een stukje pijp krijgen om ertussen te zetten als je de katalysator weg gaat slijpen. Ik zelf rijd nu met kat en huzar rond.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2018 10:47 #11 door Bruudmartijn
Zie hieronder fotos
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2018 15:53 #12 door Xlalp
oehh mooi! bedankt voor de info

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2018 16:37 #13 door Tinus89
Voor de duidelijkheid: je moet dus wel de aparte katvervanger van Huzar aan de bestaande bochtenset lassen.
Omdat ik die mogelijkheid niet had waar de motor staat, heb ik de bochtenset eraf gehaald en meegenomen naar werk, daar heb ik er een klein stukkie pijp in laten lassen, waar ik de katvervanger van Huzar weer overheen schuif.
Die katvervanger heb ik 4 sleufjes in gezaagd en gemonteerd met een uitlaatklem.

Ik heb dus 2 klemmen: bochtenset met pijpje gelast -> katvervanger pijp Huzar -> linkpijp Huzar (en dan demper).
Als er fotos moeten komen, stuur ff een PB. Kijk hier niet zo vaak op;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2018 20:08 #14 door Tinus89
Goed, ene Martijn heeft me een mailtje gestuurd met de vraag om foto's, maar die kwam van noreply@TAbla dus daar kon ik niet op reageren....
Dit was mijn reactie:

Hoi Martijn,

Dit is de beste foto die ik heb. Onder is de originele bochtenset van de TA, boven is de kat vervanger van Huzar. In die laatstgenoemde heb ik sleufjes gefreesd en een uitlaatklem geplaatst, daar waar ie over het aangelaste pijpje van de originele bochtenset schuift. De rode lijn is de scheiding tussen origineel (pijl) en nieuw. Plaatje is klikbaar voor groot.

Bijlage:


Duidelijker? ::)


Martijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2018 21:47 #15 door Bruudmartijn
Haha thanks. Maar de no reply krijg je in je gewone inbox van je pc/mobiel. Het bericht waar je op kan reageren krijg je bij mijn berichten hier op het forum.

Maar thanks voor de foto. Even wat ideetjes op doen hoe ik dat bij mij ga doen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2018 20:50 #16 door Tinus89
I know, ben redelijk bekend met fora, maar in mijn inbox op het forum staat ie dus niet, die is namelijk leeg....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 nov 2018 10:09 #17 door Doxa

Vraagje. Heb je allen het pair systeem verwijdert of ook de kat? En merk je verschil?
Wil namelijk dit mischien ook gaan doen maar twijfel nog.

Enkele duizenden kilometers later durf ik te zeggen dat het verbruik echt is verbeterd. Woon-werk rit (met dezelfde pols) is van 1 op 16.5 naar 1 op 18.5 gegaan. De """kat""" zit er nog op, dus die kilos kunnen er nog af.

140k gehad, 60k te gaan
2003 TA XL650V

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.108 seconden