Honda Transalp komt moeilijk op gang, ploft en heeft lichte bougies

28 sept 2018 18:25 #21 door Oldtimer
Mocht je er niet uitkomen heb ik beide types nog op de plank eventueel.
Maar dat van die slangetjes snap ik ff niet

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2018 19:04 #22 door Ewout H.
Ik bedoel deze slangetjes, er zit een klein plastiek doosje aan. Bij het Europees model zit dat stukje er niet aan, of ligt dit mss toch aan het bouwjaar?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2018 19:44 #23 door Oldtimer
Deze carb is van een type na 1995 dus zeker geen amerikaans model van voor 1990.
In principe past hij wel maar er zijn essentiele verschillen

De carbs van de 2 uit 1988 zijn gewoon hetzelfde.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2018 09:48 #24 door Ewout H.
Wat zijn de essentiële verschillen en kan dit kwaad voor mijn motor? Hij loopt er wel goed op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2018 10:15 #25 door Oldtimer
De enige verschillen zijn de maten van de sproeiers.
De luchtpijpjes kun je gewoon open laten, net zoals de aansluiting van de gasklep sensor.
Verder geen nadelen voor zover mij bekend.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2018 17:37 #26 door Ewout H.
Ik heb mijn alp weer in elkaar gezet en rijdt nu prima.
De bougies ga ik nog wat in het oog houden ivm de kleur.
Bedankt voor jullie hulp!!!
Binnenkort ga ik de andere wat in orde maken en wat spelen met de carburateurs die ik nog heb om er toch proberen achter te komen wat er mis is met de originele carburateur. Ik hou jullie op de hoogte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2018 16:38 - 10 dec 2018 17:25 #27 door Ewout H.
Ik heb weer verder gedaan met de carburateurs die het niet zo goed deden. Ik had andere rubberen spruitstukken gekocht om valse lucht uit te sluiten. Helaas heeft dit niet geholpen en doet de motor met de carburateurs van 1988 nog steeds hetzelfde. De linker carburateur valt niet bij te regelen. Ik heb ze nog eens uit elkaar gehaald om te kijken wat er mis kan zijn.
Nu had ik een vraag over de sproeiers. Klopt het dat de stationaire sproeiers beide maat 38 hebben?
De hoofdsproeier voor de voorste cilinder 130 en voor de achterste 128?
Als ik naar cmsnl kijk zouden dit de goeie sproeiers moeten zijn.
Ik denk zelf dat het iets te maken heeft met de stationaire sproeiers omdat hij vooral in lage touren, tot 3000, geen kracht heeft en niet lekker op beide cilinders loopt.
Alvast bedankt.

Gr. Ewout

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2018 18:29 #28 door Oldtimer
Deze dienen 2,5 slagen uitgedraaid te worden.
Als ze goed schoon zijn moet je verschil merken
Als dat niet het.geval is kan vervuiling van het naaldje de boel verzieken.
Zitten ze wel op de juiste manier er in.
Dat is. 1 de veer.
Dan het ringetje en dan het rubbertje

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2018 20:33 #29 door xrvtuur

De hoofdsproeier voor de voorste cilinder 130 en voor de achterste 128?


Voor jouw probleem zal het niks uitmaken maar dat met die hoofdsproeiers is andersom, dus de 130 is voor de achterste cilinder en de 128 voor.  dit is gedaan omdat de achterste cilinder warmer wordt, en dat beetje extra benzine koelt die cilinder dan meer

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2018 21:22 #30 door Ewout H.
Voor jouw probleem zal het niks uitmaken maar dat met die hoofdsproeiers is andersom, dus de 130 is voor de achterste cilinder en de 128 voor.

--> klopt ik had het verkeerd opgeschreven maar dit zat wel goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2018 21:26 #31 door Ewout H.
Ik heb het probleem gevonden!!!
Ik heb de stelschroeven nog eens goed bekeken en de stappen van Oldtimer gevolgd. Nu bleek de er aan een kant geen ringetje te zitten. Waarschijnlijk bij het schoonmaken zoek geraakt.
Heb er een ringetje ingedaan en het probleem is van de baan. Bedankt voor alle hulp!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.079 seconden