XL650V Vervangend bagagerek voor topkoffer

13 sept 2018 22:08 #1 door Olle
Hallo beste mensen,

Zojuist heb ik een nieuwe topkoffer van GIVI (OBKN58, monokey) geïnstalleerd op het originele bagagerek van mijn Transalp. Dit rek is van kunststof en geeft niet de indruk dat het een stabiel geheel betreft. Het wiebelt en kan voor mijn gevoel zo afbreken tijdens een val, onkunde of vandalisme of iets.

Ik ben op zoek naar een vervangend rek van metaal waarbij dit direct op de motor kan bevestigen middels de originele bevestigingspunten.

Ik heb al een monokey baseplate van GIVI speciaal voor de Transalp (E213) maar dat is niet wat ik nodig heb. Een speurtocht op het net geeft een hele hoop resultaten maar dit zijn vaak metalen plaatjes voor OP het originele rek. Ik zoek dus een metalen vervangend geheel.

Bestaat dit uberhaupt of kom ik dan uit bij een custom shop?

Groeten, Olle.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2018 00:33 #2 door Olle
Beantwoord door Olle in topic XL650V Vervangend bagagerek voor topkoffer

Rendering Error in layout Message/Item: fopen(http://open.api.ebay.com/shopping?callname=GetSingleItem&appid=Transalp-TCNForum-PRD-02d9a4ca7-ac27616b&siteid=146&responseencoding=JSON&ItemID=272552360236&version=889&trackingid=&trackingpartnercode=9): failed to open stream: Connection refused. Please enable debug mode for more information.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2018 07:52 - 14 sept 2018 08:49 #3 door alain
Beantwoord door alain in topic XL650V Vervangend bagagerek voor topkoffer



Zojuist heb ik een nieuwe topkoffer van GIVI (OBKN58, monokey) geïnstalleerd op het originele bagagerek van mijn Transalp. Dit rek is van kunststof en geeft niet de indruk dat het een stabiel geheel betreft. Het wiebelt en kan voor mijn gevoel zo afbreken tijdens een val, onkunde of vandalisme of iets.


Ik rijd nu ongeveer 10 jaar met drie GIVI-koffers op een Transalp. Ik gebruik deze Transalp uitsluitend voor 'moeilijke landen met slechte wegen. De koffers zijn nog nooit losgekomen. Noch heb ik bij medereizigers problemen gezien.
Vorig jaar zelfs nog enkele duizenden kilometers onverhard gereden in Amerika.
Ik ben evenwel nog niet zwaar gevallen.

Ik plaats altijd nog een snelbinder rond de  koffers ter beveiliging (vooral van het slordig en slecht afsluiten door mijzelf)
Ik hoop dat bij zware val de koffers de val breken, als eerste breken en/of loskomen, zodat de rest van de motor minder beschadigd wordt.
De topkoffer bevat geen groot gewicht en is zeven cm naar voor verplaatst, zodat het hefboomeffect ernstig wordt verminderd. (zowel minder risico voor afbreken als minder invloed op stuurgedrag)

Een kameraad is wel zwaar gevallen: hierbij is enkel de borgplaat van zijn GIVI koffer gebroken. Dit is dan opgelost met een gewone spanriem. Bij thuiskomst heeft hij een nieuw borgplaatje gekocht.



XL600V (PD06-1994) - iNCa750X DCT (RH09-2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.423 seconden