- Berichten: 47
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Hallo,
Ik rij nu zo'n 2 jaar probleemloos op mijn Transalp 600v van 93.
Tot 3 dagen geleden, toen begon hij boven 3000 toeren te knallen en liep nog op 1 cilinder. Echt niet vooruit te branden, dus balen.
Eerst dacht ik vuil in de carb, spul eraf gehaald alles met wasbenzine in de vloeistofspuit op compressor door geblazen. Carb was eraf meteen ook de kleppen maar gesteld, nu we toch bezig zijn en het Luchtfilter vervangen.
Proefrijden, na 1 km rijden begon de motor weer in te houden en te knallen.
Daarna liep weer op 1 cil, dus nog geen verbetering tot zover.
Nu denk ik aan een kapotte cdi, als ik zo op het forum lees.
Dus heb de buddy eraf gehaald, stekkers cdi los gehaald (2 losse cdi's) en in contakt spray gezet er weer in gedaan. Motor gestart, stationair pruttelt hij ook vreemd in de uitlaat, dus welke cdi veroorzaakt dit ? Met stationair draaiende motor telkens 1 cdi los gehaald. Bij de ene bleef hij lopen (op 1 cil) en bij de ander sloeg hij af. Zou deze cdi dan nog goed zijn ???????
Voor de gene die het nog snapt, graag een reactie.
Gr Twinpower
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Weer de beruchte rechtopstaande CDI´s zeker?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Afgelopen weekend een cdi van ad Mies te leen gekregen, alsnog bedankt hiervoor.
Nog steeds in afwachting van een linker carter pakking van de locale motor dealer, alleen het tankfilter + tankkraantje schoongemaakt en controle op goede werking. Heb ook de carb luchtschroeven beiden op 4 1/4 uitgedraaid, motor loopt nu aardig goed.
Vraag: in het werkplaatshandboek staat dat deze luchtschroeven 2 1/4 uit moeten gedraaid, mag ik omdat er een open uitlaat op zit hiervan afwijken ???
Gr Jan
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.