Nieuwe remschijven en blokken

26 okt 2018 21:44 #1 door sjoerdtomas
Nieuwe remschijven en blokken werd gestart door sjoerdtomas
Hoi allemaal,

We hebben voor mn vriendin recent een Transalp 650 uit 2002 gekocht. Ben even druk geweest met de remklauwen, cupjes schoonmaken etc (goeie how-to op het forum!).
Maak net de remschijven schoon en zie 2 haarscheurtjes op 1 schijf, scheurtjes vanaf de buitenste gaatjes. Ik had ingeschat dat de dikte nog wel kon, maar goed, blijkbaar dus niet.
Ben even aan het rondkijken voor nieuwe remschijven voor en blokken. Kwam EBC tegen in de aanbieding. Heb ook EBC op mijn AT.. Goed spul?
Indien ik voor de EBCs ga wilde ik ook EBC remblokken kopen. Zit te twijfelen over sintered of resin... Sintered is leuk, minder slijtage aan blokken, maar wellicht meer aan de schijven?

Alle tips en adviezen zijn welkom!

grt
Sjoerd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2018 02:03 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Nieuwe remschijven en blokken
hallo sjoerd

ga voor de remschijven van Brembo !

eventueel heb ik 1 schijf voor je (komt van een set waarvan er 1 krom was geraakt)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2018 12:16 #3 door sjoerdtomas
Beantwoord door sjoerdtomas in topic Nieuwe remschijven en blokken
Dank voor t aanbod Ad! Was van plan beide te vervangen, aangezien de andere kant een alepende klauw had, dus die zal binnenkort toch ook moeten. Schijven zijn van sunstar, dat is gewoon nissin toch?
Die Brembo’s; mooi spul, maar oef, 100 euro per stuk... die ebc’s zitten op 50.. ff nachtje over slapen of ik dat de investering wel waard vindt, zo veel rijden we nou ook niet..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2018 12:29 #4 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Nieuwe remschijven en blokken
hallo sjoerd

het Merk sunstar heeft niets van doen met  Nissin
Sunstar is eerste montage by Honda voor oa ketting-tandwielen en remschijven.

Bedenk dat zolang ze recht zijn en de dikte voldoet (geen scheurtjes) er geen reden hoeft te zijn om ze te vervangen.
zuinigheid is een bron van inkomsten
overigens denk ik  dat je een vergissing maakt en je de prijs noemt van de achterremschijf (50,-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2018 16:40 #5 door Vetjan
Beantwoord door Vetjan in topic Nieuwe remschijven en blokken
Persoonlijk lijkt het mij een slechte gedachtengang om op je remmen te bezuinigen.
Wel eens remweg tekort gehad?
Daarna ga je hier ècht anders denken!
Ik wens jou en je vriendin nog veel genoeglijke, maar vooral ook veilige kilometers en een behouden thuiskomst!

                                                                    m.vr. motorgroeten,  Vetjan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2018 19:32 #6 door sjoerdtomas
Beantwoord door sjoerdtomas in topic Nieuwe remschijven en blokken
Goedenavond heren, het idee is zeker niet om op de remmen te bezuinigen, anders reden we wel door met deze schijven.
De andere remschijf voor 'voelt' niet dik, ik heb em niet gemeten, maar de buitenrand is dikker dan waar het blok aangrijpt. En deze heeft een tijdje met slepende klauw rondgereden. Sowieso is de schijf met scheurtjes een beetje mishandeld denk ik, want de fiets heeft pas 35.000 gelopen.

Ik was gewoon voornemens beiden in 1 keer te vervangen, Ad je hebt gelijk dat dat waarschijnlijk overdreven is, magoed, ik ben opgevoed met symmetrisch vervangen  ;D 

Ebc's heb ik op de AT en die voldoen prima voor zover ik kan overzien. Wellicht gaat het minder lang mee dan origineel en is de performance minder dan brembo,  maar daar is de prijs dan ook naar... Dat van die 50 euro is geen gein, die ebc's zijn 48 euro voor een voorremschijf, normaal zijn ze rond de 70.
Ik ga een nachtje slapen over die Brembo's, jullie hebben me aan t denken gezet.
Bedankt voor jullie ideeen!

grt
Sjoerd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2018 22:14 #7 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic Nieuwe remschijven en blokken
Volgens mij past met ebc schijf een u slot niet altijd meer.

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2018 23:33 #8 door kees
Beantwoord door kees in topic Nieuwe remschijven en blokken

Het ligt een beetje ook aan wat je met de motor wil. Welke termijn in gedachte, bedoel ik. Is het een tussendoortje, heb je even belangrijker dingen te doen met je uitgaven, of weet je al dat het sowieso een 'blijvertje' is?

Ik ben zelf, na ruim 15 jaar omzwervingen met aftermarket schijven om budgettaire redenen, een paar maanden geleden terug gegaan naar originele schijven en blokken. Omdat in mijn herinnering, van toen de motor nieuw was, dit veruit het beste had gewerkt.

Een schijf van 50 euro remt prima. En een blok van 20 euro ook. Absoluut. Maar, het remt ook maar voor 70 euro. En als je wijs bent en gehoorbescherming draagt, hoor je het piepen en kraken gelukkig ook niet. Daarnaast, als je niet beter weet, zal EBC verder ook prima zijn. Want je went ook aan dingen en pas je je gedrag eraan aan. En daarmee wordt het ook veilig.

Tot je met originele Honda schijven en blokken hebt geremd. Dan ken je het verschil. Mij kostte het rondom 600 euro. Dat is echt geen grap, als ik er op die manier aan terug denk. Maar elke keer als ik de rem aanraak wordt ik helemaal blij.


Gas geven is gaaf. Remmen kan zeker zo leuk zijn!


Brom


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.062 seconden