Het hogere verbruik kan door meerdere dingen komen. Rijstijl is vaak de oorzaak, maar als het dat niet is dan moet het in de motor gezocht worden.
Die benzinegeur kan komen door ene te rijk mengsel, wat ook een hoger verbruik kan betekenen. Het kan ook zijn dat de carburateurs niet goed gesynchroniseerd zijn.
Verbruik je ook meer olie dan je oom? dan kan een olieschraper het euvel zijn, alhoewel dat vaak niet tot meer verbruik leidt.
Heb je last van een bruinachtige prutafzetting op je cylinders? dan kunnen je inlaatrubbers lek zijn waardoor er mengsel van je carbs uitlekt voordat het de cylinders ingaat.
Hoelang zitten je Bougies erin? als ze heel oud zijn kan het zijn dat ze een slechtere vonk afgeven, wat een slechtere verbranding tot gevolg heeft. Dit kan ook de benzinelucht veroorzaken.
Maar wat ik wel kan zeggen: rijstijl heeft zeer veel invloed op het verbruik. Ik rij normaal ook ietsje door, schakel bij 5000 toeren etc. dan is mijn verbruik ongeveer 1 op17. Schakel ik bij minder dan 4000, dan zakt mijn verbruik naar 1:20. Zoveel kan het al schelen.
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D