startprobleem 2

08 sept 2009 20:27 #1 door marcel
startprobleem 2 werd gestart door marcel
Net als Bramv heb ik een startprobleem, accu is prima maar de startmotor geeft geen krimp. Zeekering is ook prima. Zondag de motor gestart, rondje gereden en daarna even afgespoten, zonder hoge druk. Daarna wilde mijn alpje niet meer starten. Schakelaar startmotor op het stuur ook even los gemaakt om te kijken of er eventueel vocht in stond, dit was niet het geval. Aanduwen gaat overigens prima, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar elec. starten.
Discussie gesloten.
08 sept 2009 20:51 #2 door xeneos
Beantwoord door xeneos in topic startprobleem 2
Marcel haal even randje wat om de klokken heen zit eraf dan zie je aan de rechterkant een beugeltje zitten met 3 stekkers kan zijn dat er èèn van de stekker niet lekker op elkaar zit of dat er teveel vocht inzit ff een beetje contactspray moet probleem verhelpen lijkt mij.
Had zelf ook problemen met èèn van deze stekkers niet vanwege vocht maar omdat de stekker om een èèn of andere manier telkens iets los kwam en dan de motor niet meer wilde starten, probleem heb ik verholpen door de stekkers niet meer in het beugeltje terug te plaatsen en deze te omwikkelen met isotape daarna de de kabels vast gezet met een ty-ripje.
Discussie gesloten.
08 sept 2009 21:05 #3 door marcel
Beantwoord door marcel in topic startprobleem 2
Xeneos,

Bedankt voor je reactie, ik ga het direct proberen........
Discussie gesloten.
08 sept 2009 21:57 #4 door marcel
Beantwoord door marcel in topic startprobleem 2
Ik heb de cockpit losgehaald, de stekkers zaten los. Opnieuw in elkaar gedrukt en schoongemaakt maar dit mocht niet baten. Zijkapje gedomonteerd en zekering nagekeken op het relais, zekering is heel. In het andere topic raadde iemand aan de polen op het relais met elkaar te verbinden, gedaan, startmotor komt rond en motor slaat aan.

Iemand een idee ??
Discussie gesloten.
09 sept 2009 11:30 #5 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic startprobleem 2
relais overleden

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Discussie gesloten.
09 sept 2009 19:56 #6 door marcel
Beantwoord door marcel in topic startprobleem 2
Heeft iemand een relais liggen???
Discussie gesloten.
09 sept 2009 22:23 #7 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic startprobleem 2
Ik geloof dat ik idd nog een relais heb liggen, maar van een '97-er....
Moet wel nog ff goed kijken of ie inderdaad nog tussen de andere onderdelen ligt.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)
Discussie gesloten.
12 sept 2009 14:17 #8 door marcel
Beantwoord door marcel in topic startprobleem 2
Probleem opgelost.......nieuw relais € 106,- armer :'(
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.074 seconden