Rottend achterwiel XL600v (1995)

17 feb 2019 09:47 - 17 feb 2019 16:37 #21 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rottend achterwiel XL600v (1995)
Dat ie 1 van de vele in erbarmelijke staat  ;)  waffie maar is niet de foto  waar mijn  nieuwsgierigheid naar uit ging de om de bovenstaande foto's dat als wat aan de buitkant te zien zou zijn

Hoe is dan de binnenkant van de bovenstaande  foto's en deze foto is weer de buitenkant  dus voor iedereen  als nieuwe rijder en de jongere die gaan beginnen onder ons weet dus nog niks hoe een velg  aan de binnen kant zijn eruit ziet .

Gewoon als voor beeld  als beginnend rot  waar je kunt en op moet letten  :) dus als een schoolvoorbeeld

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2019 12:47 #22 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Rottend achterwiel XL600v (1995)
beste honda 2 x,

spijtig genoeg begrijp ik je post niet helemaal,
de zins opbouw is voor mij even niet te volgen

probeer het even opnieuw te formuleren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2019 13:36 #23 door kees
Beantwoord door kees in topic Rottend achterwiel XL600v (1995)

Hij vraagt of we ook eens foto's van de toestand van zo'n velg aan de binnenkant mogen zien, in verschillende stadia.


:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2019 16:42 #24 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rottend achterwiel XL600v (1995)
  Jeb brom  ;D

  Heb het gezien  waffie  :-\    zo beter  klonk niet echt logisch  He, Nederlands had altijd al een  moeite mee  :))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mei 2019 22:56 #25 door Bo81
Beantwoord door Bo81 in topic Rottend achterwiel XL600v (1995)
Hoi,
Ik zie dat het onderwerp al een paar maanden oud is, maar ik gooi m er toch in, krijg ik geen reacties dan maak ik een nieuw topic aan...
Ik heb een soort gelijk probleem met de velg van mijn achterwiel: er zitten een paar scheurtjes in. Om het duidelijk tw maken een paar fotootjes.

En ff voorstellen:
Ik ben nieuw op het forum. Ik heb wel wat meegelezen en zelfs via hier in de garage van Waffie beland. Daar onder begeleiding sleutelen vond ik leerzaam en plezierig. Sinds een jaar bezit ik een transalp uit '98.

Nu een eerste post omdat ik toch graag advies wil. Mijn vraag is, snel een nieuwe velg/wiel oid of schatten jullie zo in dat het veilig is om nog even door te rijden?

Groeten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2019 10:34 #26 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Rottend achterwiel XL600v (1995)
De volledige ernst van het euvel kan beter vastgesteld worden na demontage van de band. Het doorrotten vindt veelal van binnenuit plaats en is het zichtbare deel wat je gefotografeerd hebt maar een deel van het euvel. Ik zou persoonlijk niet rijden met scheuren in de velg maar vooral op zoek gaan naar een andere betere velg en compleet wiel. Hierop op dit forum zou je eens Oldtimer en of Waffie kunnen raadplegen of die nog iets voor je hebben staan.
Succes in ieder geval.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juni 2019 21:03 #27 door Bo81
Beantwoord door Bo81 in topic Rottend achterwiel XL600v (1995)
Hoi vtwin, bedankt voor t advies.

Ik had dit zelf ook al in gedachten. Inmiddels ben ik langs geweest bij Waffie. Uiteindelijk heb ik besloten nog door te rijden en alles goed in de gaten te houden. Ondertussen hou ik mijn ogen open mochten er velgen of wielen langskomen. Zo niet dan ga ik wanneer t nosig is weer naar Sprundel. Hopen dat er dan nog een wiel klaar ligt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2019 21:25 #28 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Rottend achterwiel XL600v (1995)
Ik heb eventueel 2 wielen voor je voorwiel en achter wiel wel met trommelrem en alleen goud kleurig :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2019 21:28 #29 door Bo81
Beantwoord door Bo81 in topic Rottend achterwiel XL600v (1995)
Hey Hondanx. Bedankt voor je aanbod, maar dat gaat niet werken. Hou t toch op een achterwiel met schijfrem. Toch jammer, goudkleurig had mooi bij het paars vd kappen gepast ;(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2019 08:19 #30 door Blommetje
Beantwoord door Blommetje in topic Rottend achterwiel XL600v (1995)
Ik ben ook op zoek naar een frisser wieltje. Dit is het ventiel, en er zitten meer slechte plekken rond de spaken. En 1 spaak is gebroken.
Al met al... minder lekker.
Ik lees her en der dat dit gevaarlijk is, maar wat gebeurd er dan? Als de velg scheurt maak je een glijer? Of?


- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2019 11:13 #31 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Rottend achterwiel XL600v (1995)
Kort door de bocht antwoord: je wiel zou tijdens het rijden ineens spontaan kunnen desintegreren waardoor je motor spontaan 50 cm lager word, je kan zelf wel voorstellen wat er dan kan gebeuren....

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2019 13:38 #32 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Rottend achterwiel XL600v (1995)
Voor de liefhebber heb ik nog wel een velgsetje liggen. Voor en achter. Niet rot en goudkleurig. Nieuwe spaken erin bij Haan en je bent klaar.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2019 13:47 #33 door Blommetje
Beantwoord door Blommetje in topic Rottend achterwiel XL600v (1995)
@oldtimer Dat klinkt wel goed! Ik stuur je een PM.
@Jeroen Dat klinkt niet goed! Thnx voor de uitleg.

- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2021 07:05 #34 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Rottend achterwiel XL600v (1995)
Goeiemorgen Waffie,

Ook ik ben op zoek naar een achterwiel, velg, voor een Transalp xl600. Maat 17x2.50
Doe je nog steeds in wielen?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.135 seconden