Benzinetank

07 mrt 2019 17:18 #1 door apex
Benzinetank werd gestart door apex
Hallo, ik wil een stopkontakt op mijn dashbord monteren. Deze wil ik, via een zekering, rechtstreeks op de akku aansluiten, zodat ik via het stopkontakt ook de akku op kan laden. Om het netjes te doen wil ik daarvoor de benzinetank verwijderen. Heb de bout bij het zadel losgemaakt en zie geen verdere bevestigingen, helaas blijft de tank aan de voorkant vast zitten. Ik kan daar geen bouten oid vinden, gewoon wat meer kracht zetten met het naar achteren trekken? of zie ik iets over het hoofd? Gr. Cees.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2019 17:31 - 07 mrt 2019 17:31 #2 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Benzinetank
Neem aan dat je de kappen aan de voorkant los hebt gemaakt?
Wel model Transalp heb je? In principe is het alleen die bout (12) en frontkappen losklikken.

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2019 17:35 #3 door apex
Beantwoord door apex in topic Benzinetank
Nee niet gedaan, maar door jouw vraag neem ik aan dat ik dat had moeten doen. Waar zitten daar de bevestigingen van? Sorry, ik ben een Hona leek. Heb 35 jaar BMW gereden (maar uiteindelijk het licht gezien).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2019 17:41 - 07 mrt 2019 17:44 #4 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Benzinetank
Zitten met nokjes in gaatjes in de tank. Wel voorzichtig lostrekken, willen soms afbreken. Kijkend alsof je op de motor zit moet je de kappen bij de aansluiting op de tank naar rechts (igv rechterkap) en links (igv linkerkap) trekken. Zijn bij de Xl600v twee nokjes in de tank. zie het plaatje!

Erna even goed vet erop zodat ze de volgende keer makkelijk eruit komen.

Liberté - Egalité - Fraternité
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2019 17:57 #5 door apex
Beantwoord door apex in topic Benzinetank
Merci, zo komen we er wel uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2019 20:04 #6 door Sopa
Beantwoord door Sopa in topic Benzinetank
een stopcontact om je accu mee op te laden? Je bedoelt toch niet een huis tuin en keuken stopcontact waar je even een verlengsnoer in plugt? Dat lijkt me geen goed idee, to say the least. Maar misschien begrijp ik je verkeerd.

Als je gemakkelijk je accu wilt kunnen laden, dan zijn er acculaders met stekkertjes die je op je accu laat zitten. Dan is daar op inpluggen dus het enige dat je hoeft te doen.

A M S T E R D A M

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2019 20:17 #7 door apex
Beantwoord door apex in topic Benzinetank
12v stopkontakt á la BMweetwel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.147 seconden