vreemd cdi probleem

18 mrt 2019 15:22 - 18 mrt 2019 15:24 #1 door Ewout H.
vreemd cdi probleem werd gestart door Ewout H.
Ik ben al een tijdje met mijn transalp (1988) aan het rijden maar nu doet zich het volgende probleem voor.
Na een aantal kilometer valt 1 cilinder uit waarschijnlijk is dit een cdi probleem.
Ik heb thuis wat cdi's liggen en ben er wat mee aan het proberen. Nu heb ik twee goede gevonden enkel wil de motor slecht starten.
Het lijkt net alsof de batterij leeg is en de motor gaat moeilijk rond maar als ik dan een cdi (die na een paar kilometer de geest geeft) aansluit start hij wel goed.
Kan ik hier iets aan doen? want de cdi die ik zou willen gebruiken werkt voor de rest prima. Als hij eenmaal aan is gaat hij perfect. Heb er ondertussen 60 km aan 1 stuk door gereden zonder problemen.
Ook na die 60 kilometer lijkt het alsof de batterij te leeg is.
De andere cdi's heb ik al eens open gemaakt en printplaat opnieuw gesoldeerd maar dit mocht helaas niet helpen.
Alvast bedankt.

Ewout

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2019 16:05 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic vreemd cdi probleem
Kijk eens naar je laadspanning. Gwn op de accu met draaiende motor. Staat los van cdi probleem. Starten ( rondstart) heeft met accu te maken. Slecht lopen of 1 cilinder wss met cdi

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2019 16:31 #3 door Ewout H.
Beantwoord door Ewout H. in topic vreemd cdi probleem
Dat dacht ik eerst ook aan maar als ik zonder de batterij op te laden een andere cdi erop aansluit start hij makkelijker en gaat hij makkelijker rond.
Laadspanning is 13,57 volt ongeveer.
Ik zou graag zeker weten dat het een accu probleem is voordat ik een nieuwe aanschaf.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2019 17:53 #4 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic vreemd cdi probleem
Dan zou de cdi kortsluiting moeten maken.
Meet de accu onbelast nu en morgenochtend nog een keer.
Zit hij beneden 10 volt morgen is hij wss stuk

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2019 08:02 #5 door Zijspan
Beantwoord door Zijspan in topic vreemd cdi probleem
Heb je wel de goede CDI? Als je namelijk geen zijstandaardschakelaar hebt (zoals mijn motor uit 1987) moet je een andere CDI unit hebben dan TA's met zijstandaardschakelaar. Deze schakeling loopt namelijk via de CDI.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2019 09:41 #6 door Ewout H.
Beantwoord door Ewout H. in topic vreemd cdi probleem
Het kan wel zo zijn dat ik de verkeerde cdi unit erin heb zitten want ik heb ook een transalp met een zijstandaard schakelaar... Dat ga ik straks eens bekijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2019 09:43 #7 door Ewout H.
Beantwoord door Ewout H. in topic vreemd cdi probleem
Ik heb dit gedaan en de batterij is niet meer op zijn best.
Gisteren avond 12,52 volt en deze ochtend 11,54 volt.
Heb nu dan ook maar gelijk een nieuwe batterij besteld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2019 21:47 #8 door Ewout H.
Beantwoord door Ewout H. in topic vreemd cdi probleem
Vandaag een nieuwe geld batterij aangesloten. Hij start wel iets vlotter maar toch niet zoals het hoort. De motor komt nog steeds moeilijk rond. Zou het dan een Amerikaanse cdi zijn? En geeft dat zo'n verschil? Morgen ga ik de cdi's bij het Amerikaanse model proberen kijken of de motor daar ook zo moeilijk rond gaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2019 06:07 #9 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic vreemd cdi probleem
beste ewoud,

plaats een modelletje van ignitech

dat gemodder met die cdi units die je hebt liggen

die dingen zijn allemaal zowat bejaard en daar los je geen probleem mee op.
ga voor een lange termijn oplossing

motorfietsen zijn er om op te rijden niet om iedere dag aan te werken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2019 19:49 #10 door Ewout H.
Beantwoord door Ewout H. in topic vreemd cdi probleem
Daar heb je waarschijnlijk wel gelijk in. Misschien moet ik dat doen maar het wringt een beetje want zo'n 1 cdi is 1/9 van de prijs van mijn hele motor.
Ik kwam deze ook nog tegen op internet die volgens mij iets goedkoper zijn.
motorbiker-shop.de/Conventional-CDI-for-Honda-Transalp-PD06
Heeft iemand daar ervaring mee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2019 21:39 #11 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic vreemd cdi probleem
ewout

ik heb ze toen hier gehaald misschien een idee per set iets goedkoper ook gedaan snel en op de hoogte gehouden .:mrgreen:

mtp-racing.de/CDI-Einheit-Steuergeraet-S...-600-V-Transalp-PD06

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2019 19:52 #12 door Bomba
Beantwoord door Bomba in topic vreemd cdi probleem
Dit probleem lijkt heel veel op het probleem wat ik met een PD06 (1996) gehad heb. Ook regelmatig uitval van 1 cilinder en slecht starten, terwijl de metingen wel goed waren als ik stil stond. Blijkbaar geeft de trilling van de motor tijdens het rijden problemen met de stroom. Uiteindelijk bleek het de spanningsregelaar te zijn die voor alle problemen zorgde. Nadat ik deze vervangen had geen problemen meer gehad met CDI's en accu.

Een motorrijder rijdt ook nooit verkeerd, hooguit een beetje om..... ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2019 12:48 #13 door Ewout H.
Beantwoord door Ewout H. in topic vreemd cdi probleem
dankjewel voor de reacties en ik ga ermee aan de slag!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2019 12:19 #14 door Ewout H.
Beantwoord door Ewout H. in topic vreemd cdi probleem
Ik heb ze vandaag besteld, hopelijk komen ze deze week aan. Je hoort er nog van

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2019 13:37 #15 door Ewout H.
Beantwoord door Ewout H. in topic vreemd cdi probleem
Deze week heb ik de nieuwe cdi uitgetest en ook een andere spanningsregelaar geprobeerd.
Aan de spanningsregelaar lag het helaas niet.
Met de nieuwe cdi's ben ik wel tevreden enkel doet mijn toerenteller vreemd.
Hij komt niet altijd netjes terug op het toerental dat hij moet lopen. Als ik gas geef en dan loslaat blijft de wijzer eerst wat rond de 3000 toeren hangen terwijl hij in werkelijkheid terug stationair loopt, rond de 1200 toeren. Zou ik dit terug koppelen aan het bedrijf waar ik ze gekocht heb? mtp-racing.de/2-Stueck-CDI
Ook geeft mijn motor redelijk veel knallen bij het remmen en bollen op de motor. Heeft hij bij elke cdi al gehad.
Ik dacht dat dit ook te maken kon hebben doordat mijn uitlaat niet volledig is afgesloten aan het koppelstuk vanachter lekt hij een beetje.(is een pro duro uitlaat).
Maar af en toe is er ook een andere plof die meer te horen in van voor in de uitlaat, klinkt wat doffer net alsof hij te vroeg ontsteekt. Dit heeft de motor bij alle cdi's die ik al geprobeerd heb.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2019 14:31 #16 door PimW
Beantwoord door PimW in topic vreemd cdi probleem
Heb je de pulsgevers in het motorblok al eens doorgemeten? Die zijn verantwoordelijk voor het doorgeven van de juiste stand van de krukas aan de CDI.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.249 seconden