Valse lucht via airbox

19 sept 2009 16:19 - 20 sept 2009 11:58 #1 door twinpower
Valse lucht via airbox werd gestart door twinpower
Hallo,

Zo'n 3 weken ben ik telkens aan het zoeken waarom mijn Alp xl600v bj93, slecht loopt.

Storing 1: Tijdens stationair draaien, naverbranding in de uitlaat (licht knallen.)

Storing 2: Inhouden rond 3000 toeren en stotteren.

Nu voor de 2e keer carburateur schoon gemaakt, echt alles eruit, en nu zag ik dat er krasjes op de gasschuiven zaten. Dit komt door vuil, terwijl er toch echt een luchtfilter in die bak zit.

Tot mijn grote schrik zat er een aanslag van zand in de airbox :(, oorzaak aanzuigrubber los gelaten. Deze zat voorheen in de airbox vast geplakt en deze zit nu los. Eindelijk een oorzaak, ga de boel eerst schoonmaken en lijmen.
Eens kijken hoe die dan loopt.

Hier een paar foto's van het leed.

Bijlage:


Bijlage:




Gr Twinpower



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2009 17:01 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Valse lucht via airbox
Fotootjes ?????/  Zou leuk zijn. Kunnen we allemaal weer wat van leren.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2009 17:25 #3 door wouterrrrr
Beantwoord door wouterrrrr in topic Valse lucht via airbox
He twinpower,

Heb bij mijn recent aangeschafte alp uit 1987 zelfde probleempjes gehad. De airbox (duct-house volgens het boekje) sloot zelfs niet aan op de voorste carb. Zat gewoon een zichtbare spleet. Duct-house goed bekeken, de kit was los, net als op jou foto. Kit geheel verwijderd en opnieuw gekit met polymax. Vervolgens op de motor gemonteerd en rustig laten zitten totdat de kit uitgehard was. Als je de ducthouse niet monteert voor het uitharden bestaat de kans dat je 'em op de verkeerde plek monteerd (!).
Ook mijn motor plofte wat en liep stationiar niet zo zuiver (en dus ook niet goed, vooral met koude motor). Ik heb met de koude lopende motor wat aan de synchroniseringsschroef gedraaid tot dat de motor een stuk beter liep. Omdat het stationaire toerental daarmee wat toenam moest dat wat worden teruggedraaid. Deze klus gaat stukken beter met vacuummeters, maar die heb ik niet....Komt later nog wel een keertje.

Resultaat is dat de motor na koude start al na enkele seconden zonder choke goed loopt. Liep voorheen op een a anderhalve cylinder, nu op twee.
De synchroniseringschroef is bereikbaar door het gat in je ducthouse. Je hebt er wel een lange schroevendraaier voor nodig.

Succes, gr wouter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.122 seconden