Ik ben het gepriegel met de luchtfilterdoos boven op de carbs zat en wil deze vervangen door twee luchtfilters, die direct op de luchtinlaat van de carburateurs worden gemonteerd. Zijn er hier mensen die een zelfde pad hebben bewandeld? Ik hoorde uit betrouwbare bron, dat PimW hier wellicht wat meer van weet. Komt er nog meer bij kijken anders dan het plaatsen van de filters en zorgen dat het niet knelt met de andere onderdelen of de tank erboven.
Voor wat betreft filters zag ik dat
K&N
een heel assortiment heeft van dit soort filters. Nou vind ik K&N behoorlijk prijzig. Maar als er goede ervaringen mee zijn dan wil ik het best overwegen. Als alternatief vond ik
Uni Filter clamp-on filters
ook in allerlei soorten en maten. Deze zijn in de aanschaf voordeliger, maar zo ver ik heb kunnen achterhalen, is er geen distributeur in Europa.
Nog belangrijker dan de keuze voor één van de aanbieders zijn uiteraard de afmetingen van de filters. Ik heb al gezocht naar de afmetingen van de buizen, die er vanuit de luchtfilterdoos overheen gaan, maar kan dit niet vinden. Het gaat om de onderdelen 23 & 24 in het
schema
van MSP. Als iemand weet wat de doorsnee is van die buizen, hoor ik het graag. Bespaart mij weer een hoop gepriegel met die doos. De totale hoogte van die doos is uiteraard ook interessant om een goede inschatting te kunnen maken van hoeveel ruimte de filters maximaal in beslag mogen nemen.
Alvast bedankt voor het meedenken.