Slepende voorremmen Transalp 650

15 apr 2019 19:02 #21 door sjoerdtomas
Beantwoord door sjoerdtomas in topic Slepende voorremmen Transalp 650
Heb je gelijk aan.
Had nog op xrv forum nieuwe methode van vastzetten vooras getest; de schouder van de as vlak zetten met de buitenzijde van de voorpoot en dan de 4 boutjes de as vastklemmen. Daarvoor moest ik de rechter voorpoot iets naar binnen drukken.
Gevolg is dat het wiel nu 1,5 x rondgaat, daarvoor was het iets meer dan 2 x.
Helpt dus ook niet echt...
Misschien is inremmen dan de enige oplossing... kan me voorstellen dat de blokken altijd wel iets schuin staan ten opzichte van de schijf en dat dat eerst wat weggesleten moet zijn..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2019 12:26 #22 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Slepende voorremmen Transalp 650
Juiste manier van vast zetten van het voorwiel is :
1) wiel monteren (as houder erop, maar nog niet vast)
2) remklauwen monteren
3) een paar keer met ingeknepen rem inveren
4) 4 boutjes van de houder vast zetten waarbij de bovenste 2 eerst !! (Een van de zeldzame keren dat je niet kruiselings aan draait)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2019 12:37 - 16 apr 2019 12:43 #23 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Slepende voorremmen Transalp 650
Ik denk niet dat de remleiding iets kan doen in het vasthouden van remdruk. Een luchtbel in het systeem is samendrukbaar en ik verwacht dat je dit in de remhendel zou voelen maar ook denk ik niet dat die voor een slepende remklauw kan zorgen. Tevens staat dat dan weer los van de leiding. zelf.

Aangezien rechts de ''losse'' kant is, en je verschil merk afhankelijk van de manier van monteren denk ik eerder dat het in de uitlijning zit.
Zoals Rob omschrijft dien je de boel te monteren en kan het zichzelf ''zetten''.

Stel de vorkpoot is een beetje krom dan komt hij onder spaning te staan als je een vaste maat aanhoud.
Wat zou kunnen is dat de bracket waarmee de remklauw aan de vorkpoot zit een beetje krom is. Kun je meten door hem los te nemen en de pasvlakken tegen een lineaal te leggen.

Je kunt ook eens kijken wat er gebeurd als je de rechter vorkpoot een slag verdraait in de kroonplaten.

Maar begin bij het helemaal schoonmaken van de remklauw (achter die veerplaatjes zoals eerder voorgesteld).

Moet wel toegeven dat ik de kans groot acht dat je er met een beetje inremmen ook bent. Ik denk dat je de meest kritische dingen wel nagelopen hebt, wat dat betreft verwacht ik niet dat de remmen onveilig zijn.
Je kunt nog eea controleren en als je ermee gaat rijden vinger aan de pols houden: kijken of het slepen aanhoud of met het inlopen van de remblokken verdwijnt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2019 13:40 #24 door sjoerdtomas
Beantwoord door sjoerdtomas in topic Slepende voorremmen Transalp 650
Pim en Rob,

Allereerst dank voor t meedenken.
Vastzetten voorwiel; heb de methode van Rob eerder ook aangehouden, maar dan wel met na 1) de as op moment zetten. Dit van gosteren was meer een wanhoopspoging...

Ik zal;

- achter de veerplaatjes wat meuk weghalen (als dat er nog is)
- Kijken of ik aan de ankerplaat iets kan zien of er iets krom is
- De veerpoten even een slag verdraaien
- as onderin op juiste wijze vastzetten
- even een eind rijden en kijken of het slepen minder wordt.

Overigens heb ik inmiddels het idee dat beide zijden evenveel aanlopen/niet helemaal lossen.
Wellicht dan toch gewoon het inlopen.

Volgens mij zou ik er dan moeten zijn... Sounds like a plan!

grt
Sjoerd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2019 22:54 #25 door sjoerdtomas
Beantwoord door sjoerdtomas in topic Slepende voorremmen Transalp 650
Heren, lijstje uitgevoerd en hij loopt iets lichter nu, ruim 2,5 keer rond. Wellicht is dat slagje draaien van de binnenpoten de verbetering. Morgen stukje touren en kijken of de boel niet warm loopt en losser gaat lopen. Ik hou jullie op de hoogte!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2019 19:50 #26 door sjoerdtomas
Beantwoord door sjoerdtomas in topic Slepende voorremmen Transalp 650
Heb vanavond ff een rondje gereden en paar keer flink geremd. Na een paar km zonder de voorrem te gebruiken de schijven gevoeld en ze blijven koel. Voorwiel draait nu iets losser, 3 keer rond. Dus ik denk dat het ok is. Waarschijnlijk is het dan toch uitlijning en nieuwigheid geweest..
Bedankt voor jullie hulp allemaal!b

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.064 seconden