Voor eens en altijd 'dansende' stationair oplossen?

30 apr 2019 19:52 - 30 apr 2019 21:41 #21 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Voor eens en altijd 'dansende' stationair oplossen?
Een soortgelijk probleem heb ik wel eens aan de hand gehad met een XRV. Remedie was toen een nieuwe spanningsregelaar. Niet te beredeneren, laadspanning was bij controle niet heel hoog maar zeker niet te laag. Inderdaad ook normaal prima starten en rijden maar na 6 km rijden en afremmen sloeg de motor af en was daarna wel weer te starten. Na montage nieuwe spanningsregelaar was probleem opgelost en na 40.000 km ook niet meer teruggekomen.
Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 apr 2019 20:30 #22 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Voor eens en altijd 'dansende' stationair oplossen?
Ok, maar de motor valt uit omdat het toerental te laag inzakt - hou ik het gas erop (ook al is het maar een beetje, of zoals gezegd stationair iets omhoog draaien) is er niks aan de hand. Mijn boordspanning controleer ik regelmatig en is altijd in orde. Ik heb een reserve regelaar liggen hoor, daar niet van, maar het klinkt me niet logisch in de oren.

Transalp XL600V

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 apr 2019 21:43 #23 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Voor eens en altijd 'dansende' stationair oplossen?
Als ik de XRV op toeren hield viel die ook niet uit en zoals ik je al meldde was het euvel inderdaad niet te beredeneren naar een defecte spanningsregelaar. Iemand met veel verstand van spanningsregelaar heeft me eens een verhaal opgedist dat het wel zou kunnen maar dat kan ik niet reproduceren.
Ik zou die spanningsregelaar gewoon eens proberen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.147 seconden