Stalen remleidingen XL650 - hoe bevestigen

14 apr 2019 14:50 #1 door sjoerdtomas
Stalen remleidingen XL650 - hoe bevestigen werd gestart door sjoerdtomas
Heren,

In mijn zoektocht maar een oplossing voor mn slepende voorremmen op mn Transalp 650 ben ik van plan HEL RVS remleidingen te monteren. Om precies te zijn; 2 leidingen direct vanaf de rempomp. Heb even zitten kijken hoe ik de leidingen fatsoenlijk kan geleiden/monteren. Met name de oversteek van de klauw LV naar rechtsvoor ben ik nog niet uit. Iemand een voorbeeld met foto’s??

Grt
Sjoerd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2019 21:16 #2 door sjoerdtomas
Beantwoord door sjoerdtomas in topic Stalen remleidingen XL650 - hoe bevestigen
ben ik de enige die zich zorgen maakt over een kabelloop met stalen remleidingen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2019 22:01 - 14 apr 2019 22:01 #3 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Stalen remleidingen XL650 - hoe bevestigen
hallo sjoerd,

de beste methode is dat je 2 leidingen gebruikt met een 90 graden banjo aansluiting en een 20 graden banjo aansluiting

en die heeft geen enkele fabrikant standaard in zijn gamma

Ik heb deze wel !!
en dan is de montage gewoonweg het mooiste uit te voeren

de 2 leidingen lopen dan mooi via de rechter voorvorkpoot richting beneden en spiltsen zich boven het spatbord uiteen
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2019 23:24 #4 door sjoerdtomas
Beantwoord door sjoerdtomas in topic Stalen remleidingen XL650 - hoe bevestigen
Hoi Ad,

Bedankt voor het aanbod, ik laat ff op me inwerken, je bedoelt neem ik aan 2 x 90 graden op de rempomp? Begrijp ik goed dat de leiding van de RV klauw naar beneden loopt via de bovenste originele fitting? En dan de leiding voor klauw LV mee omlaag met tie-wraps eraan vast en dan vlak boven spatbord naar de klauw LV?
Maakt me een beetje zorgen om al die zwevende leidingen eigenlijk, vooral in het midden tussen de vorkpoten in de rijwind/steenslag.

De leiding voor de klauw RV leek me niet moeilijk (haakse banjo is daar volgens mij niet echt nodig toch?), ik wilde met een P-clamp die vastzetten op de originele plek achterop de onderste kroonplaat.
Maar de leiding LV is lastiger. Zat er eerst over te denken om die ook achterop de onderkroonplaat links vast te zetten zodat de leiding mooi achter de vorkpoot blijft, maar vrees dat die bocht te krap is bij de onder kroonplaat.

Heb jij ooit overwogen om de linker leiding al meteen vanaf de rempomp naar links te steken en dan naar beneden te monteren? Dus bovenin al oversteken?

Dank,
Sjoerd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2019 01:15 #5 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Stalen remleidingen XL650 - hoe bevestigen
Hallo Sjoerd,

bij een 20 graden banjo raakt de leiding meestal het kuipdeel als je het stuur naar links gaat draaien.
met een 90 graden banjo loopt de leiding even mee met het stuur.
Ik heb ook al eens de Linker remklauw verbonden met een stuk remleiding van de Re remklauw mbv een dubbele banjo
er zijn genoeg mogelijkheden.

over die steenslag en rijwind hoef je niet in te zitten
daar gaat echt niets mee gebeuren

het is enkel opletten dat de remleiding nergens achter kan blijven haken tijden het inveren van de voor vork

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2019 09:14 #6 door sjoerdtomas
Beantwoord door sjoerdtomas in topic Stalen remleidingen XL650 - hoe bevestigen
Hoi Ad,

Dank voor het meedenken. Ik ga eens vanavond kijken hoe ik de kabelloop wil hebben, maar begrijp dat steenslag geen zorg moet zijn.

grt
Sjoerd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.187 seconden