CDI MTP-Racing

16 apr 2019 17:41 #1 door alain
CDI MTP-Racing werd gestart door alain
Op de inspectiedag bij Rob in Alphen ad Rijn werd ik gewezen op 1 mankementje: de motor sloeg niet af bij het uitzwaaien van de zijpikkel.

Thuis alles uitgemeten aan de hand van het elektrisch schema. Geen afwijking vastgesteld, behalve dat de motor inderdaad niet uitslaat bij het uitzwaaien van de zijpikkel. De motor start echter niet als de zijpikkel uitgezwaaid is, en start wel als ik hem inklap, net zoals het hoort. Maar bij een draaiende motor maakt het uitzwaaien geen enkel verschil.
Praktisch is dit allemaal niet echt een probleem. Integendeel: ik kan nu vlotter mijn ketting smeren met draaiende motor en uitgeklapte pikkel.

Ik meld het allen omwille van de eigenaardigheid van het probleem.

Mijn enige verklaring is de montage van nieuwe CDI's van MTP-Racing vorig jaar. De CDI´s werken overigens prima.
Mijn ervaring kan misschien een ander weer een hoop speurwerk uitsparen?

PD06(1994) - iNCa750X DCT (2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2019 21:51 #2 door PimW
Beantwoord door PimW in topic CDI MTP-Racing
Bij dat testen, staat de motor dan in zijn vrij of heb je de koppeling ingetrokken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2019 19:08 #3 door alain
Beantwoord door alain in topic CDI MTP-Racing
Bij uitgeklapte zijpikkel - oranje lampje brandt - motor draait nog niet
- Ik kan de motor starten met losgelaten koppeling in Neutraal
- Ik kan de motor niet starten met losgelaten koppeling in versnelling
- Ik kan de motor starten met ingetrokken koppeling in versnelling

Bij ingeklapte zijpikkel - oranje lampje brandt niet - motor draait nog niet
- Ik kan de motor starten met losgelaten koppeling in Neutraal
- Ik start de motor niet met losgelaten koppeling in versnelling (niet geprobeerd)
- Ik kan de motor starten met ingetrokken koppeling in versnelling

Bij draaiende motor en ingeklapte zijpikkel: de motor blijft draaien wanneer ik de zijpikkel uitklap, ongeacht de versnelling, en ongeacht het intrekken van de koppelingshendel.

PD06(1994) - iNCa750X DCT (2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2019 19:49 - 17 apr 2019 19:52 #4 door PimW
Beantwoord door PimW in topic CDI MTP-Racing
Ik heb gisteravond even een schema erbij gepakt en hoewel er tussen de bouwjaren wel verschillen bestaan in de opbouw van de verschillende diodes in het startonderbrekers circuit, ben ik er niet helemaal uitgekomen. Moet nog eens rustig kijken denk ik.

Ben wel benieuwd hoe het nu zit, welk bouwjaar is je motor precies?

Het lijkt me namelijk niet mogelijk dat de CDI hier de oorzaak van is. VZIW onderbreekt de zijstandaard schakelaar een massa verbinding vanaf de CDI. Als die ontbreekt zou de ontsteking moeten stoppen (wat je ook merkt als je probeerd te starten met zijstandaard uit).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2019 20:41 #5 door Hans van der Made
Beantwoord door Hans van der Made in topic CDI MTP-Racing
Ik zie dat de zijstandaard-schakelaar bij sommige modellen drie draden heeft, waarvan eentje de lamp aanstuurt. Dat zou betekenen dat het in principe mogelijk is dat deze zich misdraagt, dus dat de lamp werkt, maar de standaard verder geen invloed heeft. Of vergis ik me Pim?

XL600VT PD06A PB-257M

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2019 11:51 #6 door alain
Beantwoord door alain in topic CDI MTP-Racing
De motor is van 94.

Alles is nog origineel, behalve de CDI,s

PD06(1994) - iNCa750X DCT (2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.115 seconden