Transalp offroad footsteps & handprotectors

24 sept 2009 17:08 - 24 sept 2009 17:18 #1 door marruc
Ik ben op zoek naar offroad footsteps voor mijn '98 TA
Touratech heeft alleen steps voor de TA 2008 maar vraag me af of deze zullen passen?
Weet iemand nog andere opties?

Zelfde geldt min of meer voor het volgende:
Weet iemand of handprotectors van Acerbis op een '98 TA passen?
Ook hiervan zie ik alleen maar >2000 TA types

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 sept 2009 21:51 #2 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Transalp offroad footsteps & handprotectors
Hi, polo heeft meedraaiende cross/offroad footsteps voor de XLV 650, voor de 600 stond er niet bij, geen idee of  ze ook op de 600 passsen. De prijs...oeps......149.- eurie.......  :o
Ik heb bij Ad Mies zwarte polisport handkappen gekocht, past goed op een PD10, 35.- (incl die verhogingskapjes ), lijkt mooi hoor  :)
Acerbis(ik vermoed 2x zo duur) heeft metalen bevestigings onderdelen en dat kan wel een beetje gepiel zijn omdat dat geen milimeter 'meegeeft' heb ik van horen zeggen. Deze polisports heb ik er zelf op gezet, even de buitenkant van de rubberhandvatten opensnijden. Ik heb een ringetje gelegd over de klembus (die in het stuur verdwijnt) van de rechter handkap, anders kwam het gas niet goed terug door teveel weerstand omdat het uiteinde v/h rubberhandvat tegen het kunststof kwam. Door de ring gaat de bus plus minus anderhalve milimeter minder ver in het stuur en komt dus niet meer tegen het handvat, simpel. Ik zou er een foto van kunnen maken maar weet niet hoe ik dat op dit forum moet krijgen. gr. San

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

24 sept 2009 22:07 - 24 sept 2009 22:09 #3 door manoman2
Beantwoord door manoman2 in topic Transalp offroad footsteps & handprotectors
Op het Duitse forum staat een set van die brede stepjes voor ik meen 50 tientjes.

Wat ook kan en veel goeiekoper is: buig een dikke stalen strip in een lus en las die om de bestaande step. Even met een flex bijpunten en klaar.
gr
hans

hier dus:
www.transalp.de/cgi-bin/anzeigen/index.c...6029&query=retrieval

Koeien roepen boeh!

24 sept 2009 22:36 #4 door marruc
Beantwoord door marruc in topic Transalp offroad footsteps & handprotectors

Hi, polo heeft meedraaiende cross/offroad footsteps voor de XLV 650, voor de 600 stond er niet bij, geen idee of  ze ook op de 600 passsen. De prijs...oeps......149.- eurie.......  :o
Ik heb bij Ad Mies zwarte polisport handkappen gekocht, past goed op een PD10, 35.- (incl die verhogingskapjes ), lijkt mooi hoor  :)
Acerbis(ik vermoed 2x zo duur) heeft metalen bevestigings onderdelen en dat kan wel een beetje gepiel zijn omdat dat geen milimeter 'meegeeft' heb ik van horen zeggen. Deze polisports heb ik er zelf op gezet, even de buitenkant van de rubberhandvatten opensnijden. Ik heb een ringetje gelegd over de klembus (die in het stuur verdwijnt) van de rechter handkap, anders kwam het gas niet goed terug door teveel weerstand omdat het uiteinde v/h rubberhandvat tegen het kunststof kwam. Door de ring gaat de bus plus minus anderhalve milimeter minder ver in het stuur en komt dus niet meer tegen het handvat, simpel. Ik zou er een foto van kunnen maken maar weet niet hoe ik dat op dit forum moet krijgen. gr. San

Ha Sandra!
Bedankt voor je reactie. Ik zou indd graag fotos van je handkappen willen zien. Als je ze niet gepost krijgt zou je ze me dan willen mailen?
marcmatze_apenstaartje_hotmail_punt_nl
Alvast bedankt!

24 sept 2009 22:39 #5 door marruc

Op het Duitse forum staat een set van die brede stepjes voor ik meen 50 tientjes.

Wat ook kan en veel goeiekoper is: buig een dikke stalen strip in een lus en las die om de bestaande step. Even met een flex bijpunten en klaar.
gr
hans

hier dus:
www.transalp.de/cgi-bin/anzeigen/index.c...6029&query=retrieval

Bedankt voor de tip!
Ik zag trouwens vanavond dat er onder het rubber van de originele stepjes een soort van offroad achtig stepje zit. Was me nooit eerder opgevallen... Zijn dan wel een beetje iel dus ik ga zeker nog even verder speuren

24 sept 2009 22:59 #6 door cobramarw
Beantwoord door cobramarw in topic Transalp offroad footsteps & handprotectors
Nikotech is steps aan het maken voor de @.
Misschien passen die dingen ook op je TA.
Sowieso kan hij maatwerk afleveren.

25 sept 2009 21:33 #7 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Transalp offroad footsteps & handprotectors
Die brede steps staan hardstikke  8) hoor, maar om eerlijk te zijn werken die originele 'iele' stepjes (zónder rubbers dus) eigenlijk prima  :D

Je moet dan wél investeren in een paar goede cross laarzen (maar dat is sowieso slim als je off-road wilt gaan rijden) Zulke laarzen hebben harde zolen en dan merk je er niets van dat de stepjes maar smal zijn  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

26 sept 2009 00:04 #8 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Transalp offroad footsteps & handprotectors
Hee Marruc,
Ga ik doen, ga morgenvroeg even bij Arjan Brouwer een kijkje nemen: misschien zie ik daar nog TCN-leden lijkt me leuk. Daarna maak ik wel even een paar plaatjes v/d handbeschermers gr. San

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

09 okt 2009 14:14 #9 door marruc
Ondertussen de Acerbis gemonteerd. Staat erg mooi en fotos volgen. Kost wel wat maar daar betaal je dan ook voor.
Footpegs ontdaan van rubbers en kaal gemaakt. Liggen nu te wachten op een antiroest laagje en dan kunnen ze er weer op.
De meedraaiende pegs van Touratech vond ik iets veel te duur...

Ik zal zsm fotos plaatsen

groet!

10 okt 2009 00:02 #10 door harry
Beantwoord door harry in topic Transalp offroad footsteps & handprotectors

Kost wel wat maar daar betaal je dan ook voor.

Ehhh... Is dat niet altijd zo...??  :P

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.093 seconden