windscherm vraagje TA '95.

24 sept 2009 20:16 #1 door chaly-dude
windscherm vraagje TA '95. werd gestart door chaly-dude
*woehoe alweer een topic over het windscherm!

Hallo Mensen,

Dit is mijn Transalp:


Ik ben er zeer tevreden mee en heb sinds november zo'n 15000 km gereden.
Maar jammer genoeg is er laatst een ongelukje gebeurd.
Ik stond stil, dacht dat mijn zijstandaard uit stond en liet mijn transalp naar links 'vallen' om 'm op de standaard te zetten, maar die bleek er niet te zijn en toen viel mijn transalp echt!

Met de pech dat er een stoepje was waarop mijn hoge windscherm terecht kwam en in 2-en brak!

Ik ben maar 50 kilo, dus als mijn transalp valt... dan kan ik 'm eigenlijk nooit meer houden en is het beter om een stapje opzij te doen...  ;D

Met het windscherm was ik redelijk tevreden... heerlijk om geen wind tegen mijn borst aan te hebben, alleen door de turbulentie had ik wel veel lawaai om mijn hoofd altijd. Daarom is mijn vraag: helpt zo'n spoiler tegen die turbulentie?
En kan ik dan dit windscherm nemen?
link.marktplaats.nl/280097754





Transalp XL600v + Honda SS50 (in onderdelen).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 sept 2009 17:12 #2 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic windscherm vraagje TA '95.
Hoi, ik zit met hetzelfde probleem en ik ben best klein 1.62 Het scherm van mijn TA '99 is origineel en ik vang redelijk wat wind. Als ik op de transalp van Herbert mijn man zit die dus een verhoogde ruit heeft, dan is de herrie veel erger, eigenlijk wel raar omdat ik meer beschermd zou moeten zijn.
Bij RAD.EU hebben ze ook verhoogde ruiten (in jouw geval de Givi D205S voor 106.-), geen verzendkosten en binnen 2 dgn in huis.
Kwestie van proberen denk ik. Dit is binnen het forum geloof ik geen hot onderwerp...Succes ermee! Gr. Sandra

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 sept 2009 17:35 #3 door mrpink
Beantwoord door mrpink in topic windscherm vraagje TA '95.
Sandra, een verhoogd scherm heeft niet altijd wat te maken met herrie. Meestal zit je meer uit de wind, maar daarbij heb je ook meer kans op turbulentie rondom je helm. Heeft te maken met een vacuüm wat er gecreëerd wordt. Ik heb wat geëxperimenteerd met wat ruiten (ook opzetruitjes) en ik rijd nu met een origineel laag ruitje rond. Veel in de wind maar minder lawaai. Wat ik nog wel een keer wil proberen is een ander (steviger) verhoogd scherm. Ik heb het idee dat het mdi scherm meer doorbuigt door de wind.
Ook heeft het veel met je eigen lengte te maken. Als ik met het verhoogde mdi scherm + mra spoiler reed en mijn hoofd ietwat naar beneden trok, was de turbulentie veel minder (bijna weg).

Overigens, heb ik nog een verhoogd mdi scherm liggen. Zitten wel gaten bovenin, geboord voor de mra spoiler (zoals mp link).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 sept 2009 18:16 #4 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic windscherm vraagje TA '95.
Bedankt voor je info!
Over 2 weken met de stammtisch oost kan ik even proefdraaien met Bono zijn opzetschermpje, tofff... even kijken hoe dat uitpakt....
Laatst met het rondje ijsselmeer was ik met dat windgeruis op een gegeven moment wel klaar...


http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.063 seconden