Kas,
Zo vanaf afstand lastig een diagnose te stellen. Het start allemaal met het verversen met de juiste hoeveelheid olie inclusief de capaciteit voor een oliefilter. Dus vullen met olie, motor even later draaien, 5 min laten staan en dan olie peilen. Bij het olie peilen altijd de dop los in het gat steken, moter vooraf recht op de wielen zetten op een horizontale ondergrond. Dus niet op de zijstandaard of middenbok.
Te snel oliepeilen nadat je gereden hebt geeft altijd een te laag peil. Pas dus op dat je er niet te veel olie ingiet want dat is ook niet goed.
Andere tips:
- check of filter lekt, heb je de O-ring voor montage ligt ingesmeerd met schone olie?
- zit de oliestop goed dicht, gebruik een nieuwe afsluitring, al je die niet hebt dan een koperen uitgloeien voordat je die opnieuw gebruikt.
- is je carterventilatie niet verstopt, mocht die verstopt zijn en het blok kan de carterdruk niet kwijt dan kan je ook olieverbruik onbewust forceren.
Succes.