Demper rammelt

24 mei 2019 17:46 #1 door Baardaap
Demper rammelt werd gestart door Baardaap
Ik heb net de demper van mijn TA PD06 gehaald met het idee hem naar een lasser te brengen. Reeds drie keer met Gun Gum getracht twee gaten te dichten, maar het wil niet baten.

Toen ik hem eraf had hoorde ik aan de binnenkant iets rammelen. Via het ontwateringsgat zie ik ook delen heen en weer schuiven. Het klinkt als een handvol losse schroeven in de demper.

Heeft iemand een idee wat ik ermee aan moet? Tijdens het rijden nergens last van gehad behalve de constante herrie, die het ergst is zo rond de 4.000 toeren, en de backfires.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2019 20:58 #2 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Demper rammelt
Als je handig bent is dat denk ik een uitdagend, maar goed te doen, zondags klusje. Je moet een luik in de demper slijpen en dan kijken wat er precies stuk is aan de binnenkant en weer vastlassen/vervangen voor nieuwe stukken staal.

De demper bestaat uit een aantal kamers verbonden met stukken buis, als de demper ouder word kan dat stuk roesten en dan gaan onderdelen een beetje rondzwerven, rammelen enzovoorts.

Als je dat zelf kunt doen denk ik dat dat wel de moeite waard is, ik zou er persoonlijk niet aan beginnen als het voor een ander is.
Ik denk dus dat als jij met zon verrassingspakket bij een lasser komt ze er niet heel warm van worden. Zal de prijs evt ook naar zijn, maar, niet geschoten is altijd mis!

Wat je moet doen? Ding in een Klinkenberg en Koster mikken ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2019 21:22 #3 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Demper rammelt
Ik sluit me bij Pim aan had tot gisteren had ik ook zo een pijp bij het heen en weer bewegen ook iets los ook daar had ik geen zin in is dus naar de oud ijzer gegaan !

Als je het kun laten lassen voor een vrienden prijsje oké maar los ook nog om hem stiller te maken krijgen maar moet je de uurloon betalen van ... ?
niet aan beginnen je komt steeds meer tegen . wat je dan nog niet hebt gezien . ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2019 23:12 #4 door Baardaap
Beantwoord door Baardaap in topic Demper rammelt
Ik wou de demper enkel naar de lasser brengen voor de twee gaten aan de wielkant van de demper, die ik met Gun Gum niet gedicht kreeg. Toen wist ik nog niets van de losgekomen delen aan de binnenkant. Dit openbaarde zich pas bij demontage.

Bedankt voor de uitleg en het advies. Ik heb iig. geleerd waar het woord Kliko vandaan komt. :afro: Al geef ik de voorkeur aan de ijzerboer1.

Nou, dan maar op zoek naar een vervangende demper. Ben eigenlijk wel gehecht aan de originele. De meeste aftermarket dempers, die ik tot nu toe heb beluisterd, zijn toch niet zo stil als het origineel.

1Misschien dat een kennis van mij er nog een uitdaging in ziet. Dus voorlopig moeten de heren Klinkenberg en Koster nog even wachten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.066 seconden