Te hoge spaaning bij laden Transalp PD10

01 sept 2019 22:52 #21 door Grubeater
Beantwoord door Grubeater in topic Te hoge spaaning bij laden Transalp PD10
Mijn AliExpress spanningsregelaar zit er nu 25000+ kilometer op, ook geen enkel probleem. ;)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2019 09:14 #22 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Te hoge spaaning bij laden Transalp PD10
Dat is mooi !
Leuk dat je ook even terugkoppelt !

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2019 18:36 #23 door downunder
Beantwoord door downunder in topic Te hoge spaaning bij laden Transalp PD10
Linkje toevallig? Zie zelfs cdi's 2 stuks voor zo'n 45 euro bij alie... Zijn er mensen die dat al eens geprobeerd hebben?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 okt 2019 17:43 #24 door Vetjan
Beantwoord door Vetjan in topic Te hoge spaaning bij laden Transalp PD10
Mijn bamiregelaar heeft het prima gedaan de afgelopen 17.000 km, maar ik heb er ook veel aan gedaan om hem koel te houden (hoofdoorzaak van storing
is vaak over-verhitting bij die dingen). Correct me if I'm wrong!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 okt 2019 22:02 #25 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Te hoge spaaning bij laden Transalp PD10
Koel houden en 'schone' connectoren zijn inderdaad de sleutel tot het heel houden van je spanningsregelaar.

Bij mijn VFR, een motor die berucht is om het kapot gaan van de spanningsregelaar, heb ik de spanningsregelaar verplaatst naar de plek waar origineel de claxon zit: onder het T-stuk, boven het voorspatbord dus. Hier zit 'ie vol in de rijwind.
Dat werkt perfect, hij wordt sindsdien niet meer dan handwarm.

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 okt 2019 08:51 - 05 okt 2019 08:52 #26 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Te hoge spaaning bij laden Transalp PD10

Vetjan schreef : Mijn bamiregelaar heeft het prima gedaan de afgelopen 17.000 km, maar ik heb er ook veel aan gedaan om hem koel te houden (hoofdoorzaak van storing
is vaak over-verhitting bij die dingen). Correct me if I'm wrong!


Ik hou het niet puur op over verhitting, maar op sterke temperatuur wisselingen......
Dus bij 'zwaar' werken en een plotselinge afkoeling omdat je bv. door een diepe plas rijdt.

Verder is (naar mijn mening) ook een verhoogde weerstand uit de kabelboom een oorzaak. (Komt binnenkort een stukje in de transalper ;) )
Maar in feite zorgt dat dus ook voor het warmer worden van de spanningsregelaar, en is koeling eigenlijk alleen maar symptoom bestrijding ;)

En voor de VFR is er een kabelboom aanpassing die ook toe te passen is op de alpjes..... (zie stukje transalper :D ... tease tease tease)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 okt 2019 20:21 #27 door alain
Beantwoord door alain in topic Te hoge spaaning bij laden Transalp PD10
Een voltmeter op je dashboard is een heel goede investering.
Ik zie er zelfs op of mijn licht brandt of defect is. (Scheelt 0,3 volt)

PD06(1994) - iNCa750X DCT (2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.077 seconden