Knijpen naar 25 kW

28 sept 2009 18:30 #1 door Jo
Knijpen naar 25 kW werd gestart door Jo
Collega TA-ers,

Ik ben al 15 jaar in het bezit van een TA uit '91 (met trommelrem achter) en die bevalt nog steeds prima. Nu heeft mijn zoon onlangs zijn rijbewijs gehaald en willen wij de TA terug brengen naar 25 kw voor de komende 2 jaren. Welke vader wil zijn zoon niet helpen in deze dure tijd, nietwaar?!?

Mijn vraag: heeft iemand nog 2 inlaatrubbers + 2 speciale CDI units liggen om over te nemen, te lenen voor 2 jaren of te leasen?

gr. Jo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2009 19:41 - 28 sept 2009 19:43 #2 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Knijpen naar 25 kW
Volgens mij issie niet op cdi's begrensd, enkel op de inlaatrubbers.

Ik heb een brommer op25kw. Onlangs wat ge-etter gehad met de cdi's en ze vervangen. Gewoon voor standaard vervangingseenheden.

Je weet ook dat dit niet zomaar te doen is zelf? Als de brommer teruggevoerd word moet dit vermeld staan op de papieren. Meestal gaat de brommer naar de dealer, die brengt hem terug als er een tweede goedkeuringsnummer is en geeft dit door aan de rdw. Rdw past papieren aan klaar is kees.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2009 22:04 #3 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Knijpen naar 25 kW
En als de rubbers er weer uit kunnen hoef je niet weer naar de RDW. Kenteken mag dan gewoon op 25kw op blijven staan. Das nog makkelijker.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2009 22:20 - 03 okt 2009 22:44 #4 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Knijpen naar 25 kW
Zie op transalpclub.nl onder het kopje Algemene Techniek het stuk genaamd Terugzetten vermogen Honda Transalp naar 25kw.
Directe link

Ik heb dit een tijdje geleden uitgezocht omdat we regelmatig gebombardeerd worden met deze vraag.
Zoals ik het heb beschreven is het zoals het officieel moet en niet anders. Al het andere is in principe niet officieel volgens het RDW en de Honda dealer, dus die zouden het moeten weten.


[moderator Danny: link toegevoegd]

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2009 22:49 #5 door Richie
Beantwoord door Richie in topic Knijpen naar 25 kW
Directe link

Oftewel een '93 of ouder kan niet teruggezet worden? Verschillen de modellen motorisch dan toch zoveel?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2009 23:41 #6 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Knijpen naar 25 kW
Motorisch niet maar het gaat om papierwerk. De motoren moeten voorzien zijn van een extra typegoedkeuringsnummer. zonder dat nummer is er geen legale 25kw kit te monteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2009 15:01 #7 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Knijpen naar 25 kW
Ikzelf rijd met mijn Africa Twin op uitdraai rond bij KNMV verzekeringen. Die verzekeringen snappen heus wel dat een Transalp of @ met respectievelijk 35 of 42 KW niet worden bereden door dezelfde type jochies die een 600CC supersport kopen, laten begrenzen en de dag dat ze hun kentekenpapieren terugkrijgen direct die begrenzing uitslopen en het gaan vieren op de A4.

EDIT: By the way: Tegenwoordig mocht je je motorfiets opnieuw laten keuren als het vermogen omhoog / omlaag was gegaan met 10% toch? daar kun je eens achteraan gaan!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.081 seconden