Mijn PD10 gebruikt ongeveer 1 op 16,5, wat volgens mij te hoog is. Verder schokt hij wat in de lage toerentallen. Hij start ook perfect zonder choke, ook bij een paar graden boven nul, dus ik denk dat er iets mis is met de carburateurs. Bij de voorste cilinder zie ik een bruin spoor vanaf het inlaatrubber naar beneden over de buitenkant van de cilinder lopen. Is dit iets met een sproeinaald? Eventueel met het synchroniseren?
Verder blijk ik een 25 kW motor te hebben gekocht, terwijl ik volledig rijbewijs A heb. Ik wil wel graag vol vermogen. Volgens mij is dat een kwestie van inlaatrubbers vervangen, maar ik heb geen sleutelruimte en het is me ook wat te ingewikkeld. Ik weet ook niet of er al normale inlaatrubbers op zitten, maar ik vind de motor wel tam, op de snelweg haalt hij max 130. Weet iemand waar ik dit kan laten doen, dus carburateurs nakijken en inlaatrubbers vervangen? Ik woon in een van de drie noordelijke provincies.