Verbruik 600 hoog en inlaatrubbers

07 juni 2019 17:25 #1 door Barrelaar
Verbruik 600 hoog en inlaatrubbers werd gestart door Barrelaar
Mijn PD10 gebruikt ongeveer 1 op 16,5, wat volgens mij te hoog is. Verder schokt hij wat in de lage toerentallen. Hij start ook perfect zonder choke, ook bij een paar graden boven nul, dus ik denk dat er iets mis is met de carburateurs. Bij de voorste cilinder zie ik een bruin spoor vanaf het inlaatrubber naar beneden over de buitenkant van de cilinder lopen. Is dit iets met een sproeinaald? Eventueel met het synchroniseren?

Verder blijk ik een 25 kW motor te hebben gekocht, terwijl ik volledig rijbewijs A heb. Ik wil wel graag vol vermogen. Volgens mij is dat een kwestie van inlaatrubbers vervangen, maar ik heb geen sleutelruimte en het is me ook wat te ingewikkeld. Ik weet ook niet of er al normale inlaatrubbers op zitten, maar ik vind de motor wel tam, op de snelweg haalt hij max 130. Weet iemand waar ik dit kan laten doen, dus carburateurs nakijken en inlaatrubbers vervangen? Ik woon in een van de drie noordelijke provincies.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2019 17:39 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Verbruik 600 hoog en inlaatrubbers
Deze goudkleurige plekken zijn het gevolg van lekkende carburateur rubbers tussen cilinder en carb.
Als je ze toch moet vervangen dan neem je de originele en weet je zeker dat hij weer vol vermogen heeft.
Wel even aan laten passen op het kenteken lijkt me.
Het schokken in de lage toerentallen kan te maken hebben met de afstelling en wat vervuiling in de carburateur.

Ik zou je adviseren om even bij een van onze clubdealers langs te gaan.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2019 18:19 - 07 juni 2019 18:20 #3 door jagerb
Beantwoord door jagerb in topic Verbruik 600 hoog en inlaatrubbers
Is het bij lage toeren echt schokken, of is het meer bokkerig lopen? Dat laatste is namelijk wel een beetje het karakter van een v-twin blok.

vwb het verbruik: Als je voornamelijk stadsverkeer rijdt lijkt me 16,5 niet eens per se onredelijk. Ik rijd praktisch alleen maar stadsverkeer en zit daar geloof ik niet zo ver vandaan. Tevens vermoed ik(correct me if i'm wrong) dat de 25kw inlaatrubbers ook niet bepaald bijdragen aan zuiniger lopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2019 19:28 - 07 juni 2019 19:28 #4 door Barrelaar
Beantwoord door Barrelaar in topic Verbruik 600 hoog en inlaatrubbers
Hij schokt niet echt, maar het gas moet je bij weinig toeren veel beter doseren dan bij hogere toerentallen, kan wel normaal zijn hoor. Mijn vorige motor, lang geleden, was een eenpitter, dus misschien hoort het wel bij een V-twin en ben ik het gewoon niet gewend.

1 op 16,5 doe ik in de stad, maar ook toerrijden met 80 km/u levert hetzelfde verbruik. @oldtimer: bedoel je met clubdealer Elburg/Alphen aan den Rijn/Sprundel? Of de Hondadealers achterin de Transalper die korting geven?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2019 20:17 #5 door Baardaap
Beantwoord door Baardaap in topic Verbruik 600 hoog en inlaatrubbers
Het zijn allemaal clubdealers. Maar in Sprundel etc. zijn het dealers waar je zelf of onder begeleiding kunt sleutelen. Die bedoelt Oldie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2019 19:49 #6 door Barrelaar
Beantwoord door Barrelaar in topic Verbruik 600 hoog en inlaatrubbers
@Baardaap: duidelijk, bedankt, ik ga eens bellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.083 seconden