Transalp 1993 van een platte neus naar een punt neus

29 sept 2009 23:12 - 29 sept 2009 23:13 #1 door GS Allroad
Goedenavond.

Weet er iemand hier of je van de eerste modellen transalp die een platte neus hebben,of je daar ook een punt neus op kan zetten?
Ik vind eigenlijk een alp met een punt neus veel mooier.

Ik hoor het wel.

Grt.
Stephan.

BMW R 1100 GS  1996

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 sept 2009 23:19 #2 door Timy
Volgens mij kan het wel maar moet je niet alleen de lamp en die kap vervangen maar ook de zijkappen aan de voorzijde. En mogelijk ook nog iets in het gewei verder.


Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 sept 2009 00:22 #3 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Transalp 1993 van een platte neus naar een punt neus
Eventueel kun je eens gaan kijken of Boano niets voor je is:



kost €640, inclusief nieuwe lampen en ander gewei. het "ruitje" kun je echter niet meer doorheen kijken (eventueel wat korter zagen als je zo kort bent).  Maarre... hoeveel was je van plan er aan uit te geven?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 sept 2009 01:06 #4 door Waffie
voor deze aanpassing zijn de volgende items nodig

andere voorkuip
andere koplamp
ander gewei
en een ander binnenscherm dat om de cockpit tellers zit
en een andere ruit natuurlijk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 sept 2009 08:34 #5 door Pervect
Beantwoord door Pervect in topic Transalp 1993 van een platte neus naar een punt neus
Volgens mij heb je ook een andere tellerunit nodig, toch ???

Jan

TA '99 / RVS remleidingen / RVS valbeugels / GIVI Wingrack / Laser ProDuro / Handvatverwarming / Alarmverlichting / Viking seat / Garmin 2610 in Touratech houder / Loobman kettingsmeersysteem / Heidenau K60 banden

You only need two tools in life: WD40 & DUCT tape. If it doesn't move...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 sept 2009 12:09 #6 door mrpink
En een zak met geld waarvoor je samen met je alp een hele mooie twin kan kopen  >:D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 sept 2009 14:04 #7 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Transalp 1993 van een platte neus naar een punt neus

En een zak met geld waarvoor je samen met je alp een hele mooie twin kan kopen  >:D


nuff said: Koop voor een tientje een 25KW set en verkoop dit rallymonster aan een beginnend bestuurder voor een leuke prijs  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 sept 2009 16:39 - 30 sept 2009 16:41 #8 door GS Allroad
Beantwoord door GS Allroad in topic Transalp 1993 van een platte neus naar een punt neus

Eventueel kun je eens gaan kijken of Boano niets voor je is:



kost €640, inclusief nieuwe lampen en ander gewei. het "ruitje" kun je echter niet meer doorheen kijken (eventueel wat korter zagen als je zo kort bent).  Maarre... hoeveel was je van plan er aan uit te geven?



Ik vind dit er echt niet uit zien,en het is ook niet wat ik zoek ik zoek gewoon zo een spitse neus die ik dan op mijn alp kan plaatsen net zoals zo een neus van een transalp van 1994 tot 1999.

Het zal misschien wel iets gaan kosten,ik zal wel eens kijken wat het allemaal bij elkaar moet gaan kosten.

BMW R 1100 GS  1996

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 sept 2009 17:25 #9 door 4Plugs

Goedenavond.

Weet er iemand hier of je van de eerste modellen transalp die een platte neus hebben,of je daar ook een punt neus op kan zetten?
Ik vind eigenlijk een alp met een punt neus veel mooier.

Ik hoor het wel.

Grt.
Stephan.


Goh, toch wel? ;) :D

Is toch denk ik wel een hele klus om zoiets om te bouwen. Beter koop je een andere alp en verkoop je deze aan je Pa. (ik neem aan dat hij hem van je over wil kopen??)

groetjes

Paul

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 sept 2009 19:26 #10 door GS Allroad
Beantwoord door GS Allroad in topic Transalp 1993 van een platte neus naar een punt neus
Ja mijn vader neemt uiteindelijk deze al over als ik een andere heb.

en het wordt toch een xl650v. ;D ;D ;D

BMW R 1100 GS  1996

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 sept 2009 19:48 #11 door 4Plugs
Pas dan even je onderschrift aan...daar staat nog 700...en haal die gs weg, dat staat hier niet erg stoer namelijk... ;)

Heb je al een 650 op het oog? Foto?

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 sept 2009 20:37 #12 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Transalp 1993 van een platte neus naar een punt neus

en haal die gs weg, dat staat hier niet erg stoer namelijk... ;)


Mwah  :) best een stoere brommert hoor  ;D  Niks mis met 'n GS, voor naast je Alp  ;)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 sept 2009 22:13 #13 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Transalp 1993 van een platte neus naar een punt neus
Beter KTM dan, veel meer race gen dan zo'n GS...  >:(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 sept 2009 22:51 #14 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Transalp 1993 van een platte neus naar een punt neus
Och welja, een KTM zou er ook wel naast mogen hoor  :D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 sept 2009 23:42 #15 door GS Allroad

BMW R 1100 GS  1996

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 sept 2009 23:44 #16 door GS Allroad
Beantwoord door GS Allroad in topic Transalp 1993 van een platte neus naar een punt neus
Sorry,iets te grote link. ::)

BMW R 1100 GS  1996

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2009 00:00 #17 door marruc
Ik heb geen idee of een puntneuskap op jou TA gaat passen.

Je kunt als je je verveelt wel het volgende forum doorspitten:
www.advrider.com/forums/showthread.php?t=39170

meer dan 500 paginas waaronder ook het een en ander aan fotos staat van aangepast kuipwerk...
Schijnt van het weekend knie-met-peren weer te worden dus leef je uit!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2009 17:37 #18 door 4Plugs

Mwah  :) best een stoere brommert hoor  ;D  Niks mis met 'n GS, voor naast je Alp  ;)


Wat??? Die eend met hangtieten? laat me niet lachen. Lelijk mormel is het.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2009 17:41 #19 door 4Plugs
Ja de 650's zijn nette fietsen. Hebben wat meer vermogen ook. Ik vind alleen dat ze die "stoere" look behoorlijk kwijt zijn ten opzichte van de 2e generatie 600's. Maar voor iemand die hem alleen maar op de weg gaat gebruiken zal dat geen punt zijn. Ik hou gewoon van die offroad look van begin jaren 90.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2009 08:46 #20 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Transalp 1993 van een platte neus naar een punt neus

Ja de 650's zijn nette fietsen. Hebben wat meer vermogen ook. Ik vind alleen dat ze die "stoere" look behoorlijk kwijt zijn ten opzichte van de 2e generatie 600's. Maar voor iemand die hem alleen maar op de weg gaat gebruiken zal dat geen punt zijn. Ik hou gewoon van die offroad look van begin jaren 90.


Vergeet niet dat met de knieën in de tank drukken met een 650 wat lastiger is dan op een 600.
Vond wel dat m'n  spitse neus TA minder licht geeft dan m'n AT maar die heeft weer twee lampen en ronde lampen reflecteren het beste

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.111 seconden