Stroomaansluiting navigatie (Transalp 650 - 2003)

16 juli 2019 20:10 #1 door Teun
Onlangs mijn padvinders GPS op batterijen vervangen door een Garmin Zumo 346. Pracht apparaat, helaas werkt die niet op AA-batterijen, heeft wel een ingebouwde accu, maar komt het best tot zijn recht met een vaste stroomaansluiting op geschakelde spanning. En daar komen mijn linkerhanden om de hoek kijken.

Heb al gevonden dat er ergens een accessoire aansluiting aanwezig moet zijn op de Transalp, maar waar?
Honda onderdeel 08V70-MCB-801 (12V accessoire aansluiting) schijnt probleemloos door 2 linkerhandjes aangesloten te kunnen worden.

Zoek dus zo'n stekker om op de motorkabel van de Garmin te laten monteren / solderen.

- Hoe kom ik aan zo'n stekker
- Waar kan ik de contrastekker vinden op mijn Transalp

Afbeeldingen op internet zijn ook niet geheel duidelijk.
Volgens Goedhart is het dit onderdeel:



CMSNL geeft deze afbeelding:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2019 20:38 #2 door PimW
Als het alleen gaat om de stekker naar de kabelboom van de motor, dus die rooie, dan kun je hem vinden bij:

www.rdae.nl

Onder de categorie Honda connectors 2.8mm.

Moet je wel de juiste krimptang er nog bij hebben. Ik weet niet of die stekker gezekerd is, maar dat is wel verstandig. Zoals op de eerste foto te zien, met een zwevende zekering.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2019 20:47 - 16 juli 2019 20:51 #3 door Teun
Dank voor deze info.

Deze dus:
www.rdae.nl/hon2-stekker-2-polig.html



Grote vraag blijft waar de contrastekker verstopt is op mijn Transalp..

Meegeleverde kabel van de GPS heeft een zekering en voeding:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2019 21:09 #4 door PimW
Trek je zadel er eens af en koekeloer eronder. Anders zal hij ergens bij je km-teller verstopt zitten.

Je kunt er ook even een werkplaatshandboek bij zoeken wellicht staat het daar in omschreven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2019 21:15 #5 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Stroomaansluiting navigatie (Transalp 650 - 2003)
Ik kan me zo snel niet heugen dat er op een 650 een accessoire stekker zit....
Wordt gewoon zelf aansluiten....

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2019 20:50 #6 door Teun
Irriteerde me al een tijde dat ik het zadel er niet af kreeg (mede veroorzaakt door topkoffer houder).
Dus maar even een studie van gemaakt, zadel gaat er nu goed af, terugplaatsen blijft lastig vanwege klemmen aan de voorkant. Zal wel iets krom zijn.

Kwam deze stekker tegen:



Vanaf het achterlicht wellicht ook stroom af te tappen:




Eigenlijk zit ik liever niet aan de bedrading van een bejaarde dame, tank zou er dan ook nog af moeten.

Uiteindelijk op mijn vakantieadres een soldeerbout, USB voedingskabel, krimpkousen en een powerbank bij de Action gehaald en deze kabel in elkaar geknutseld:



Kosten 20 Euro met als voordeel dat de GPS houder afneembaar blijft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2019 21:11 #7 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Stroomaansluiting navigatie (Transalp 650 - 2003)
Die blauwe is van de brandstofmeter.

Rechts naast de teller unit onder het kapje vind je een rode steker met 3 draden, waarvan 1 rood zwart. Deze schakelt met contact

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.090 seconden