Hoi Corensan,
Als eerste welkom op ons forum (en wellicht als lid van de Transalpclub?), en gefeliciteerd met je motor.
Wellicht ff een simpele check: blijft de choke hangen? De choke is het kleine hendeltje bij je koppelinghandle en de 600 Alp heeft nog een gewone, handmatige choke.
Het kan ook zijn dat je gaskabel héél eventjes blijft hangen. Die moet nml wél gesmeerd worden, op het kabelhuis zit een nippeltje waardoor je de kabel kunt smeren. Of wellicht is er gewoon sprake van iets speling in de gaskabel.
Nee de kabels zijn allemaal goed, nog even verder zoeken vrees ik....Misschien is één van je gaskabels (die zorgt voor de retour) wel stuk?
Ja daar zit ik ook aan te denken, de kabels heb ik nagekeken en zijn oké.Hmm, kabels zijn ook mijn eerste gedachtengang. Die choke kabel lijkt misschien wel ok, maar loop hem echt eens helemaal langs, met name bij het Y-stuk kan het voorkomen dat ie niet helemaal lekker zit.
Anders verdenk ik de Carburateurs..... een keertje schoonmaken ? Blijf misschien wel even hangen...
Ja daar zit ik ook aan te denken, de kabels heb ik nagekeken en zijn oké.
misschien even alles schoon maken en afstellen, alleen moet ik weten hoe veel slagen je het lucht schroefje moet geven
Oké bedankt voor de tip. gaan we proberenAls dat het geval is (schoonmaken) kan een flesje Fuelguard van Forte wonderen doen. Gewoon een vol flesje op een volle tank benzine (eerst ff fuelguard er in, dan aftanken). En direct ff een lekker stuk rijden, doortrekken etc.
..... hoe veel slagen je het lucht schroefje moet geven....