Hoog toerental (Opgelost)

05 okt 2009 07:37 - 27 okt 2009 16:26 #1 door Cor @ Schiedam
Hoog toerental (Opgelost) werd gestart door Cor @ Schiedam
Hallo iedereen.
Ik ben nieuw hier op dit forum en al een hoop opgestoken.
Ik heb sinds vrijdag een Transalp uit 97 aangeschaft en ben er erg blij mee.
dit weekend netjes gepoetst en zo, maar ik heb een probleempje.

Als de motor warm is en ik stop bij een stoplicht of iets dergelijks dan blijf de motor een paar seconde snel stationair draaien (25/3000 r/pm) daarna valt hij netjes terug naar zo'n 1200 r/pm.
Ook met het schakelen lijkt het wel of ik geen gas terug neemt maar dat doe ik natuurlijk wel.
Wie kan mijn helpen, is het iets met de afstelling van het lucht brandstof mengsel of is het iets ernstiger

There is intelligent life on earth.....
......But i'am just visiting
Discussie gesloten.
05 okt 2009 08:33 #2 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Hoog toerental (Opgelost)
Hoi Corensan,

Als eerste welkom op ons forum (en wellicht als lid van de Transalpclub?), en gefeliciteerd met je motor.

Wellicht ff een simpele check: blijft de choke hangen? De choke is het kleine hendeltje bij je koppelinghandle en de 600 Alp heeft nog een gewone, handmatige choke.

Het kan ook zijn dat je gaskabel héél eventjes blijft hangen. Die moet nml wél gesmeerd worden, op het kabelhuis zit een nippeltje waardoor je de kabel kunt smeren. Of wellicht is er gewoon sprake van iets speling in de gaskabel.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180
Discussie gesloten.
05 okt 2009 09:36 #3 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Hoog toerental (Opgelost)
Misschien is één van je gaskabels (die zorgt voor de retour) wel stuk?
Discussie gesloten.
05 okt 2009 11:26 #4 door Cor @ Schiedam
Beantwoord door Cor @ Schiedam in topic Hoog toerental (Opgelost)

Hoi Corensan,

Als eerste welkom op ons forum (en wellicht als lid van de Transalpclub?), en gefeliciteerd met je motor.

Wellicht ff een simpele check: blijft de choke hangen? De choke is het kleine hendeltje bij je koppelinghandle en de 600 Alp heeft nog een gewone, handmatige choke.

Het kan ook zijn dat je gaskabel héél eventjes blijft hangen. Die moet nml wél gesmeerd worden, op het kabelhuis zit een nippeltje waardoor je de kabel kunt smeren. Of wellicht is er gewoon sprake van iets speling in de gaskabel.



Nee dat is het niet kabels en zo zijn helemaal in order en met de choke is ook alles in orde dus het probleem zit ergens anders.
Maar bedankt voor het mee denken

There is intelligent life on earth.....
......But i'am just visiting
Discussie gesloten.
05 okt 2009 11:29 #5 door Cor @ Schiedam
Beantwoord door Cor @ Schiedam in topic Hoog toerental (Opgelost)

Misschien is één van je gaskabels (die zorgt voor de retour) wel stuk?

Nee de kabels zijn allemaal goed, nog even verder zoeken vrees ik....

There is intelligent life on earth.....
......But i'am just visiting
Discussie gesloten.
05 okt 2009 11:50 #6 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic Hoog toerental (Opgelost)
Retourkabel hoeft niet stuk te zijn, vrije speling in die kabel kan dit ook veroorzaken icm een stroef lopende gasschijf(waar de kabels aan vastzitten).

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D
Discussie gesloten.
05 okt 2009 11:52 #7 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Hoog toerental (Opgelost)
Hmm, kabels zijn ook mijn eerste gedachtengang. Die choke kabel lijkt misschien wel ok, maar loop hem echt eens helemaal langs, met name bij het Y-stuk kan het voorkomen dat ie niet helemaal lekker zit.

Anders verdenk ik de Carborateurs.....  een keertje schoonmaken ?  Blijf misschien wel even hangen...

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)
Discussie gesloten.
05 okt 2009 12:14 #8 door Cor @ Schiedam
Beantwoord door Cor @ Schiedam in topic Hoog toerental (Opgelost)

Hmm, kabels zijn ook mijn eerste gedachtengang. Die choke kabel lijkt misschien wel ok, maar loop hem echt eens helemaal langs, met name bij het Y-stuk kan het voorkomen dat ie niet helemaal lekker zit.

Anders verdenk ik de Carburateurs.....  een keertje schoonmaken ?  Blijf misschien wel even hangen...

Ja daar zit ik ook aan te denken, de kabels heb ik nagekeken en zijn oké.
misschien even alles schoon maken en afstellen, alleen moet ik weten hoe veel slagen je het lucht schroefje moet geven

There is intelligent life on earth.....
......But i'am just visiting
Discussie gesloten.
05 okt 2009 12:44 #9 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Hoog toerental (Opgelost)

Ja daar zit ik ook aan te denken, de kabels heb ik nagekeken en zijn oké.
misschien even alles schoon maken en afstellen, alleen moet ik weten hoe veel slagen je het lucht schroefje moet geven


Als dat het geval is (schoonmaken) kan een flesje Fuelguard van Forte wonderen doen. Gewoon een vol flesje op een volle tank benzine (eerst ff fuelguard er in, dan aftanken). En direct ff een lekker stuk rijden, doortrekken etc.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180
Discussie gesloten.
05 okt 2009 12:48 #10 door Cor @ Schiedam
Beantwoord door Cor @ Schiedam in topic Hoog toerental (Opgelost)

Als dat het geval is (schoonmaken) kan een flesje Fuelguard van Forte wonderen doen. Gewoon een vol flesje op een volle tank benzine (eerst ff fuelguard er in, dan aftanken). En direct ff een lekker stuk rijden, doortrekken etc.

Oké bedankt voor de tip. gaan we proberen
Scheelt weer een hoop sleutel werk ;)

There is intelligent life on earth.....
......But i'am just visiting
Discussie gesloten.
05 okt 2009 23:23 #11 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Hoog toerental (Opgelost)

..... hoe veel slagen je het lucht schroefje moet geven....


2,5-2,75 volgens het boekje als ik het goed heb uit het bolle hoofd.
Voor de alp zijn er wel via google digitale WPH's te downloaden/bekijken. ERG handig voor dit soort klussen  :)

Liberté - Egalité - Fraternité
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.102 seconden