- Berichten: 94
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Waffie schreef : hallo jef
ben eerst zeker dat je een zuivere meting hebt want dansende waarden kan ook betekenen dat er iets anders speelt,
zorg eerst voor een goede meter (batterij vol van het ding)
Meet eerst de spanning van je accu want als deze te laag is krijg je een foute meting
zorg ook dat de kabels ferm vast zitten op de accu polen
zorg dat de stekker verbinding naar de regelaar goed zit (geen corrosie)
daarna start je de motorfiets en doe het licht aan en breng je vooraf aan de meting de motor op ca 5000 RPM
plaats je meetpennen ferm op de accu polen
en lees de meting af,
een defeckte regelaar uit zich vaker in een te hoge spanning dan in te laag en te hoog is 17 volt en te laag is alles wat onder de 13 volt zit
14,5 is dus goed
en als je dan mogelijk toch een andere regelaar moet hebben is is in eerste aanleg de aansluiting de beperkte factor
je kunt die omzeilen maar d an ga je de kabelboom dusdanig aanpassen dat er iets anders op past
daarvoor kunje het schema gebruiken uit het wph van bijv hayes
meestal vind je 3 x geel 1 x groen en 1x rood en soms nog een zwarte
hiermee kun je iedere regelaar wel aan passen waar draden aan zitten
succes
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.