temperatuur motor

27 aug 2019 19:29 #1 door tobiasOostdam
temperatuur motor werd gestart door tobiasOostdam
beste allen, meer een klein vraagje.

wanneer moet je beducht zijn op mogelijk oververhittingsproblemen, de laatste dagen merk ik dat mijn TA na een ritje van een kwartier op een snelheid van 100km/uur op de teller erg ver richting het midden begint te lopen. Als ik in de stad aankom, dan schiet hij zelfs voorbij het temperatuurtekentje. Ik kan me voorstellen dat ook de buitentemperatuur van de stad en het vele stoppen en starten een bijdrage leveren maar wat zijn een beetje de normaal bij de ta? ik vraag me namelijk af of die van mij niet een beetje te warm wordt en weet eerlijk gezegd niet goed waar ik na mij koelvloeistof die nog prachtig op het nieveau zit, op moet letten.

bedankt voor jullie antwoorden!
Tobias Oostdam

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2019 19:59 #2 door Grubeater
Beantwoord door Grubeater in topic temperatuur motor
Het is vandaag ook warm, 30 graden. De temperatuur van je Alp zal daardoor eerder oplopen.
Op ongeveer de helft of iets daar rechts van springt als het goed is de ventilator aan die aan de achterkant van de rechter radiateur zit. Springt de ventilator niet aan dan moet je die controleren. Als alles goed is komt de temperatuur nooit in het rode gedeelte van de temperatuurmeter.
Bij stadsverkeer stijgt de temperatuur ook eerder door het gebrek aan rijwind die voor extra verkoeling zorgt.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

27 aug 2019 20:31 - 27 aug 2019 20:35 #3 door Timy
Beantwoord door Timy in topic temperatuur motor
M.b.t. waar hij zit.. zoek dit reservoir het zit achter de cilinders verstopt.

Liberté - Egalité - Fraternité
Bijlagen:

28 aug 2019 07:31 #4 door tobiasOostdam
Beantwoord door tobiasOostdam in topic temperatuur motor
Ja die ken ik en zit netjes tot het volle niveau bij draaiende motor

Bedankt voor je antwoord!

28 aug 2019 10:30 #5 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic temperatuur motor
Tobias, wat jij beschrijft qua gedrag van je temperatuurmeter vind ik volstrekt normaal, ik zou me daar geen zorgen over maken.

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.079 seconden