Als het ontstaat na de bandenwissel, kun je er donder op zeggen dat de band niet goed in de velg zit. Soms is het echt minimaal, en nauwelijks waarneembaar, maar ook ik heb het hier een paar keer aan de hand gehad dat de band er toch niet lekker in lag.
Inmiddels heb ik hier (stilzwijgend) al een paar keer, met succes, een slag(je) uit een gespaakt wiel gehaald !! Probleem bij de oude transalp wielen is het wel of niet gangbaar zijn van de spaak nippels....
Maar laatste was een KTM uit 2018 die na een flinke offroad rit toch een slag in het wiel bleek te hebben gekregen. Dat kwam pas aan het licht na een banden wissel !!!
Als het 'af en toe' op treedt, dan zou het potentieel ook wel eens kunnen liggen aan de stand van de wielen ten opzichte van elkaar. Al zou ik dan verwachten dat het na een kort stukje weer weg is.
Tevens zou ik aandrijving niet uitsluiten !! Als je continue snelheid rijdt, dan is er geen (grote) trekkracht aan het achterwiel. Een (iets) versleten, of slap hangende ketting of een dood punt in de ketting, of versleten transmissie dempers kunnen dan een vreemd gevoel aan de voorkant tot gevolg hebben, zeker met een wat slappe(re) vering aan de voorkant.