aandraaien choke dingetje

02 nov 2019 09:04 #1 door downunder
aandraaien choke dingetje werd gestart door downunder
Gisteren de veertjes van de choke plunjer vervangen. Ervan uitgaande dat de veren nog origineel waren, hebben ze het sinds 94 toch netjes gedaan :).

Bij het losmaken van de choke had ik de carbs eerst uit de inlaatrubbers gehaald, om ze ook meteen schoon te maken.

Gezien de levertijd van vervangingsveertjes heb ik de carbs weer gemonteerd. Maar hoe draai je die zwarte kunststof choke dingen dan weer aan? Ik heb ze met de hand weer grotendeels kunnen indraaien maar net dat laatste stukje he... Is daar speciaal gereedschap voor?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2019 10:01 #2 door PimW
Beantwoord door PimW in topic aandraaien choke dingetje
Ik pak voor het laatste zetje een waterpomptang. Je drukt t plastic snel stuk dus voorzichtigwezen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2019 11:43 #3 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic aandraaien choke dingetje
Die kunststof moeren ?
Ik pak daarvoor een lange puntbektang.
Beetje pielen maar het gaat elke keer (ja al 3 keer gedaan in de afgelopen maanden :-) ) goed.

Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2019 14:09 #4 door downunder
Beantwoord door downunder in topic aandraaien choke dingetje
Ja ik bedoel inderdaad die zwarte kunststof moeren. Dat plastic vermeubelt veel te snel en in de afgelopen 25jr is men zo te zien al met tangen tekeer gegaan op die dingen.

Vanochtend even de linkerkant weer eruit gepriegeld en opgemeten. Blijkt 14mm te zijn. Toen een 14mm pijpsleutel uit de knakenbak geslepen en zon 10min later heb je dit :). Het is puur om even dat laatste zetje te geven, uiteraard eerst met de hand zover mogelijk indraaien.



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2019 14:28 #5 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic aandraaien choke dingetje
top idee :) ga van je stelen en neem het over ga wat frutselen zit met die ook al tijd te klooien met punttang waterpomp tang

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2019 15:11 #6 door downunder
Beantwoord door downunder in topic aandraaien choke dingetje
Zeker doen, ik had zelf hier graag eerder op gekomen. Vraag me af hoe ze zoiets in de fabriek monteren :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2019 16:51 #7 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic aandraaien choke dingetje
Slim gemaakt, mooi werk !

Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2019 21:51 - 02 nov 2019 21:54 #8 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic aandraaien choke dingetje
ben zo vrij om even verder te zoeken op jouw sleutel idee maar de goedkoopste en de snelste is jouw pijpje :)
ofte wel open pijp sleutel maken .

Hier nog wat varianten de zwarte zijn te koop bij allie expres maar alles is zeker niet beter
opzagen dus B)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2019 23:05 #9 door downunder
Beantwoord door downunder in topic aandraaien choke dingetje
Interessant, zulke dingen bestaan dus al. Die tweede zou niet eens passen, veel te dik. Maar dit ding van mij kostte 2.5 euro bij de action. En dat was dan een set pijpsleutels. Ik heb nog de 8 tm 17mm over. Gezien de kwaliteit en pasmaat het beste om in de kliko te gooien. Voor dat plastic moertje is het prima zo maar dat komt ook omdat het maar weinig kracht nodig heeft om aan te draaien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.110 seconden