Knipperlicht relais vervangen - Hulp bij kiezen van 3pin relais voor LEDs

10 nov 2019 16:38 - 10 nov 2019 16:39 #1 door Harald Stoll
Hi! Ik heb mijn achterknipperlichten vervangen van mijn honda transalp 650 omdat ik er eentje kwijt was (?) en de andere stond op de punt eraf te vallen.

Ik heb deze vervangen door twee van deze:
aliexpress 32897952640


Oude knipperlicht(en):


Als ik de knipperlicht gebruik dan knipper de achterlicht zo snel dat hij niet eens echt aangaat en nog licht geeft.
Ik heb wat onderzoek gedaan en weet nu dat de relais vervangen moet worden om er voor te zorgen dat die is afgestemd op de wattage van de leds.
Omdat er een ingebouwde relais in zou moeten zitten dacht ik dat dit niet nodig zou zijn.

dit is het huidige relais, 3-pins links onder de dashboard:



En de huidige voor knipperlicht(en):



Volgens mij moet ik ook de lampjes voor vervangen met led's die 1~2 wat verbruiken, klopt dat?

De relais ter vervanging moet volgens mij ook 3 pins zijn, maar deze kan ik niet vinden.

Dichtstbijzijnde waar ik op kom op basis informatie op andere fora is dit:


Zoals jullie horen ben ik en beetje verdwaald. Heeft iemand hier ervaring mee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 nov 2019 20:15 #2 door Waffie
je knipperlicht relais (origineel) werkt op belasting en doethet enkel als er gloeilampen gebruikt gaan worden namelijk 2 x 21 watt

als je enkel led achter hebt zul je dus een extra weerstand in de plusdraad moeten gebruiken waardoor het relais denkt dat er gloeilampen in zitten.
Je energieverbruik van led ben je hierbij kwijt.
maar het werkt.

de andere oplossing is ook voor led lampjes te vinden voor de voorzijde en dan een een relais te gebruiken speciaal voor led lampjes .

succes

ik plaats wel de opm dat auto en of motor verlichting voorzien moet zijn van een E keur en dat hier momenteel op gecontroleerd word
(dat is iets anders dan ali)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.075 seconden