even voorstellen en probleem knipperlichten

16 okt 2009 19:51 #1 door Billiebobslee
even voorstellen en probleem knipperlichten werd gestart door Billiebobslee
Hallo allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Ron, 28 jaar, woonachtig in Schiedam, vader van een dochter en werk in de transport sector.

Na reeds enkele motoren gehad te hebben (kawasaki zx9r, ducati st4, kawasaki zzr 1100, Aprilia RSV Mille) rij ik nu sinds 1,5 maand op een Honda transalp. deze heb ik voornamelijk gekocht omdat ik dagelijks van en naar mn werk rij. En dan zoek je toch wat comfort in een motor. En ik moet eerlijk zeggen, het rijdt geweldig. Mis wel wat vermogen af en toe, maar goed, het comfort maakt dat alleemaal weer goed...........

Echter, waar ik alleen niet zo blij van wordt, is dat sinds vanmiddag mijn knipperlichten het niet meer doen.

Zodra ik de knipperlicht schakelaar omzet, hoor ik de klingalateur klikken (behoorlijk snel, net of er een lampje defect is) echter doen zowel mn knipperlichten als de indicatoren in het dashboard et niet. Voor de rest werkt alles prima.

Mijn idee is dat er ergens een draadbreuk zit. Ik heb alleen geen flauw idee waar ik moet zoeken.

Heeft iemand opties of ideeen waar ik moet zoeken?

Alvast bedankt voor de reaccties!

groeten,
Ronald

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2009 17:14 #2 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic even voorstellen en probleem knipperlichten
Begin bij het begin. Eerst een schema bemachtigen. Dan weet je de draadkleuren.

Je clignoteur knippert in ieder geval, dan wel snel maar dat houdt in dat er nog wel een stroom loopt maar niet voldoende om de lichten te laten branden. Dit duidt erop dat er ergens een hoge overgangsweerstand is, waaruit je zou kunnen concluderen dat de meest voordehandliggende storing een connector met slechte verbinding is. Mijn eerste advies is:

Bestudeer het schema en loop eerst alle connectoren na. Maak ze schoon spuit ze in met contactspray en kijk dan of ze weer werken. Zo niet dan zien we je hier vanzelf terug.

Groetjes

Paul.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2009 20:07 #3 door ledo
Beantwoord door ledo in topic even voorstellen en probleem knipperlichten
Alle bolletjes toch maar even controleren kan ook geen kwaad, misschien
gaat je clingno wel zo snel dat je de lampjes niet eens ziet oplichten.
Misschien zijn er wel 2 kapot, als dat zo is moet je de spanning in het algemeen
ook controleren, als die erg hoog zou zijn gaan er n.l. meer lampjes teglijk kapot en moet
je het bij de spannings regelaar zoeken.
Eigenlijk zijn er teveel mogelijkheden om op te noemen...maar ja nooit gemeten
is altijd  mis.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2009 10:07 #4 door Duivelsmurf
Beantwoord door Duivelsmurf in topic even voorstellen en probleem knipperlichten
De blaadjes gaan vallen, de temperatuur is langzaam aan het zakken, de koude slaat weer toe, ergo de knipperlichten gaan weer opstandig worden!

Dit is een ( elke herfst ) voorkomend probleem van de alp ( ? ).
Ik beperk me tot het spuiten van een beetje WD 40 in de controle unit van de knipperlichten, maar eigenlijk zou het vet vervangen moeten worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2009 14:46 #5 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic even voorstellen en probleem knipperlichten
Het probleem wat hier beschreven wordt is vrijwel zeker iets vanders dan waar jij last van hebt, duivelsmurf. Jij hebt last van oud vet en geoxideerde sleepcontacten. Idd openmaken en grondig reinigen is de oplossing.

Bij ronald gaat de clignoteur meteen klikken dus er is iets anders aan de hand.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 okt 2009 13:09 #6 door rutger650
Beantwoord door rutger650 in topic even voorstellen en probleem knipperlichten

De blaadjes gaan vallen, de temperatuur is langzaam aan het zakken, de koude slaat weer toe, ergo de knipperlichten gaan weer opstandig worden!

Dit is een ( elke herfst ) voorkomend probleem van de alp ( ? ).
Ik beperk me tot het spuiten van een beetje WD 40 in de controle unit van de knipperlichten, maar eigenlijk zou het vet vervangen moeten worden.


He Duivelsmurf jij hebt het over het controleren van de Controle Unit!!! Mijn knipper lichten spelen ook op gaan zie mijn topic. Waar kan ik deze Controle Unit vinden?

Gr, Rutger

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2009 09:15 #7 door Duivelsmurf
Beantwoord door Duivelsmurf in topic even voorstellen en probleem knipperlichten
Gewoon de schakelunit waar je je knipper aan/uit zet, langs de knipperlichtschakelaar  wat WD40 inspuiten.

Maar zie dit als een nood oplossing,beter is het systeempje uit elkaar te halen en opnieuw in te vetten, zoals PMF71 juist zegt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 nov 2009 23:37 #8 door Pim
Beantwoord door Pim in topic even voorstellen en probleem knipperlichten

Jij hebt last van oud vet en geoxideerde sleepcontacten. Idd openmaken en grondig reinigen is de oplossing

Inderdaad, ik had precies het zelfde probleem toen ik mijn motor aankocht.

Na een schoonmaakbeurt vd schakelaar knipperde alles weer naar behoren!

Succes!

TA - 1998 (GIVI beugels / Acerbis Handkappen / MRA Tourscherm)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 nov 2009 21:44 #9 door polite
Beantwoord door polite in topic even voorstellen en probleem knipperlichten

Gewoon de schakelunit waar je je knipper aan/uit zet, langs de knipperlichtschakelaar  wat WD40 inspuiten.

Maar zie dit als een nood oplossing,beter is het systeempje uit elkaar te halen en opnieuw in te vetten, zoals PMF71 juist zegt!

Wanneer je hier WD 40 inspuit, krijg je dan geen kortsluiting? Volgens mij mag hier alleen contactspray in. Maar kan er naast zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2009 17:42 #10 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic even voorstellen en probleem knipperlichten
WD40 is niet het ideale middel om elektrische kontakten schoon te maken. WD40 gedraagt zich eigenlijk als isolator. Er komt wel wat vuil los van de contacten, maar brengt er ook gelijk een isoleerlaagje tussen waardoor de overgangsweerstand verhoogd wordt. Dus het probleem komt snel terug.

Beter is echte contactspray, deze verlaagt de overgangsweerstand en het lost enigszins vuil op.

Het allerbeste is openmaken en de contacten schoonpoetsen met waterproof 400 of 800 schuurpapier, de bewegende delen opnieuw invetten met bijv. lithiumvet, en daarna alles inspuiten met contactspray voor een beschermend laagje.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.610 seconden