Mijn tankdop lekt benzine

27 dec 2019 16:36 #1 door Jeronimo
Mijn tankdop lekt benzine werd gestart door Jeronimo
Beste mensen, ik ben deze week voor het eerst even een stukje door de modder gereden in de beurt van Groesbeek en gevallen. Toen mij motor plat lag zag ik dat er nogal wat benzine uit liep. Nu heb ik al een set valbeugels besteld maar hoe fiks ik mijn tankdop of moet een nieuwe bestellen? Wie heeft hier ervaring mee. Tevens wat tips om mijn motor eenvoudig weer rechtop te krijgen zijn aan welkom! Bedankt alvast voor de tips! Jeronimo

Honda Transalp 600 - 1992

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 dec 2019 17:06 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Mijn tankdop lekt benzine
Oprapen, de methode die het makkelijkste werkt (volgens mij) :



Dat van die standaard uiklappen gaat natuurlijk niet werken als je op links gevallen bent ;)

Lekken langs de tankdop .... weet zo even niet meer of het echt normaal is als je echt op je zij ligt. Heb het vroeger ook wel regelmatig gezien volgens mij, maar weer uit mijn gedachten verbannen ;)
Maar als je bv. erg vol getankt hebt, dan zou bv. bij een het nemen van een bocht, de brandstof door een overloop slangetje weg moeten lopen, waarschijnlijk werkt dat niet als je helemaal op je zij (of verder) ligt.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 dec 2019 17:44 #3 door alain
Beantwoord door alain in topic Mijn tankdop lekt benzine
Lekkende benzine: heb ik ook altijd wanneer mijn TA600 omvalt met redelijk gevulde tank. Zoals Rob zegt: de motor zo snel mogelijk weer rechtzetten; Ik zet dan de dodemansknop eerst even uit.

Hoe het komt weet ik niet, maar bij mij valt de motor in 9 op de 10 gevallen op de linker zijde.

Ik heb de afgelopen twee jaar redelijk wat ervaring opgedaan met het optillen van omgevallen Transalpjes: het lukt me meestal niet alleen als ie beladen is.
Wat die techniek van het filmpje betreft: die werkt niet goed wanneer de ondergrond te los is: dan duw je namelijk meer dan dat je tilt. In dat geval heb je toch een tweede man nodig die het achterwiel tegenhoudt door er met zijn voet op te gaan staan. Ofwel ben je toch verplicht om met je gezicht naar de motor te staan en te tillen (met rechte rug!).

PD06(1994) - iNCa750X DCT (2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 dec 2019 23:21 #4 door Jeronimo
Beantwoord door Jeronimo in topic Mijn tankdop lekt benzine
Bedankt voor jullie antwoorden Rob en Alain. De dodemansknop heb ik inderdaad direct ingedrukt. Verder eerst eens gekeken hoe ik gevallen ben. Iets teveel gas en daarna of daardoor scherp naar links getrokken of de achterkant naar recht buiten geslipt. Ik ben links gevallen. Zo als op de video ging het niet want het was te glad in de modder en gras. Daarna voor mij de motor opgepakt aan kofferrek en rechter stuur (gas) en toen lukte het gelukkig want ik was alleen!
De tank was voor 80% vol! Bedankt heren voor de tips en het delen van ervaringen. Groeten uit Malden en alvast een leuke jaarwisseling! Cheerio. Jeronimo

Honda Transalp 600 - 1992

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.061 seconden